Arechavala, R. (2001). Las universidades de investigación: la gran ausencia en México. Revista de la Educación Superior, 118(30). Recuperado de: http://publicaciones.anuies.mx/pdfs/revista/Revista118_S6A2ES.pdf
Arechavala, R. (2011). Las universidades y el desarrollo de la investigación científica y tecnológica en México: una agenda de investigación. Revista de la Educación Superior; 11, 41-57. Recuperado de: http://www.scielo.org.mx/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0185-27602011000200003
Arechavala, R. y Díaz, C. (2004). Sistemas regionales de innovación en México y Canadá: una comparación de retos en el desarrollo de la innovación tecnológica, Revue Sciences de Gestión, 41, 19-52.
Atkinson, R. C. y Blanpied, W. A. (2008). Research universities: core of the US science and technology system. Technology in Society, 30(1), 30-48. Recuperado de: http://www.rca.ucsd.edu/speeches/TIS_ResearchUniversitiesCoreoftheUSscienceandtechnologysystem1.pdf
Badley, G. (2002). A really useful link between teaching and research. Teaching in Higher Education, 7, 443-455. Recuperado de: http://dx.doi.org/10.1080/135625102760553937
Brew, A. y Boud, D. (1995). Teaching and research: Establishing the vital link with learning. Higher Education, 29, 61-273. Recuperado de: https://www.jstor.org/stable/3447715?seq=1#page_scan_tab_contents
Buskist, W. (2015). Los profesores deben ser soporte para los primíparos. Recuperado de: http://www.eltiempo.com/estilo-de-vida/educacion/experto-william-buskist-habla-de-como-debe-ser-el-profesor-ideal/15082156
Chang, H. G. (2010). El modelo de la triple hélice como un medio para la vinculación entre la universidad y empresa. Revista Nacional de Administración, 1, 85-94. Recuperado de: file:///C:/Users/equipo%201/Downloads/Dialnet-ElModeloDeLaTripleHeliceComoUnMedioParaLaVinculaci-3698520.pdf
Feldman, K. A. (1987). Research productivity and scholarly accomplishment of college teachers as related to their effectiveness: a review and exploration. Research in Higher Education, 26, 227-298. Recuperado de: doi.10.1007/BF00992241
Genovese, M. (2011). FP7 change of concept toward innovation, International research and innovation partnerships to meet global challenges. (INCO Conference). Johannesburg, South Africa.
Goldfarb, B. y Henrekson, M. (2003). Bottom-up versus top-down policies towards the commercialization of university intellectual property. Research Policy, 32, 639-658. Recuperado de: http://dx.doi.org/10.1016/S0048-7333(02)00034-3
Hazelkorn, E. (2004). Growing research in new universities: Managing the university community - Building a research strategy and funding it. (EUA Conference). Barcelona.
Izquierdo, M., Moreno, L. M. & Izquierdo, J. M. (2008). Grupos de investigación en contextos organizacionales académicos: una reflexión sobre los procesos de cambio y retos futuros. Investigación Bibliotecológica, 22, 103-141. Recuperado de: http://www.scielo.org.mx/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0187-358X2008000100007
Löfsten, H. y Lindelof, P. (2002). Science parks and the growth of new technology-based firms-academic-industry links, innovation and markets. Research Policy, 31, 59-876. Recuperado de: http://dx.doi.org/10.1016/S0048-7333(01)00153-6
Mansfield, E. (1991). Academic research and industrial innovation. Research Policy, 20, 1-12. Recuperado de: http://www.edegan.com/pdfs/Mansfield%20(1991)%20-%20Academic%20Research%20and%20Industrial%20Innovation.pdf
Mansfield, E. (1995). Academic research underlying industrial innovations: sources, characteristics and financing. The Review of Economics and Statistics, 77, 55-65. Recuperado de: doi.10.2307/2109992
Mansfield, E. y Lee, J. Y. (1996). The modern university: contributor to industrial innovation and recipient of industrial R&D support. Research Policy, 25, 1047-1058. Recuperado de: doi:10.1016/S0048-7333(96)00893-1
National Science Foundation. (2014). National Science Board’s Science and Engineering Indicators 2014, Arlington, VA, (NSB 14-01).
Nurse, P. (2012). The new enlightenment, The Richard Dimbleby Lecture 2012, the royal Society, London. Recuperado de: https://royalsociety.org/~/media/Royal_Society_Content/people/fellows/2012-02-29-Dimbleby.pdf
Phan, P. y Siegel, D. S. (2006). The effectiveness of university technology transfer. Foundations and Trends in Entrepreneurship, 2, 77-144. Recuperado de: http://www.economics.rpi.edu/workingpapers/rpi0609.pdf
Robledo, J. (2007). De los grupos consolidados de investigación a los sistemas dinámicos de innovación: el desafío actual del desarrollo científico y tecnológico colombiano. Dyna, 74, 1-7. Recuperado de: http://www.scielo.org.co/pdf/dyna/v74n152/a01v74n152.pdf
Rowland, S. (1996). Relationships between teaching and research. Teaching in Higher Education, 1, 7-20. Recuperado de: http://dx.doi.org/10.1080/1356251960010102
Sampat, B. N. (2006). Patenting and US academic research in the 20th century: The world before and after Bayh-Dole. Research Policy, 35, 772-789. Recuperado de: http://dx.doi.org/10.1016/j.respol.2006.04.009
Spencer, J. W. (2001). How relevant is university-based scientific research to private high technology firms. A United States-Japan comparison. The Academy of Management Journal, 44, 432-440. Recuperado de: http://www.jstor.org/stable/3069465?seq=1#page_scan_tab_contents
Vessuri, H. M. C. (1997). Investigación y desarrollo en la universidad latinoamericana. Revista Mexicana de Sociología, 59, 131-160. Recuperado de: https://www.jstor.org/stable/3541376?seq=1#page_scan_tab_contents