Resumen
La tecnología de mezclas asfálticas en caliente ha desarrollado una importante gama de opciones constructivas y de diseño estructural, para enfrentar la demanda permanente de las carreteras con pavimentos más durables y de menores requerimientos de conservación.
Referencias
Shatnawi, Shakir Moisure Sesitivity Evaluation of Binder-Aggregate Mixtures. California Department of Transportation. 1997.
Brown, Stephen f. Achievements and Challenges in Asphalt Pavement Engineering. University of Maryland. 1997.
Senn, Kevin. Development of Performance Prediction Models for Dry-No Freeze and Dry-Freeze Zones. Nichols Consulting Engineers, Reno, USA. 1997.
Solís C., Daniel. Uso de Relleno Mineral Calizo en Mezclas Asfálticas. Proyecto de Tésis. Universidad de Costa Rica. 1997.
Fritz J., Jooste. Comparison of Accelerated Pavement Test Results With Long Term Pavement Behaviour and Performance. Department of Public Transportation and Roads South Africa. 1998.
Francken, Louis. Recent Activities of RILEM TC 152-PBM "Performance of Bituminous Materials". Centre de Rechenches Routiers. Belgium. 1997.
Aschenbrener, Tim. Evaluation of Hamburg Wheel Tracking Device to Predict Moinsture Damage in Hot Mix Asphalt. Colorado Department of Transportation. 1997.
Witezar, M. W. Superpave Support and Performance Models Management: Evaluation of the SHRP Performance Models System. University of Maryland, 1997.
Heikkjamasa, H. S. Development of Deterioration Models for Cold Climate Using Long-Term Pavement Field Data. Technical Research Centre of Finland. 1997.

Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0.
Derechos de autor 2025 Mario Arce (Autor/a)