Journal of Philology and Linguistics of the University of Costa Rica ISSN Impreso: 0377-628X ISSN electrónico: 2215-2628

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Los objetivos de la instrucción gramatical en la enseñanza del español como lengua materna
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Keywords

grammatical instruction
first language grammar
tradicional grammar
functional grammatical approach
objectives of grammatical teaching
instrucción gramatical
gramática de la lengua materna
gramática tradicional
enfoque gramatical funcionalista
objetivos de la instrucción gramatical

How to Cite

Sánchez Avendaño, C. (2007). Los objetivos de la instrucción gramatical en la enseñanza del español como lengua materna. Journal of Philology and Linguistics of the University of Costa Rica, 33(1), 167–190. https://doi.org/10.15517/rfl.v33i1.34046

Abstract

In the following article, the value related to Spanish grammar teaching as a first language within Costa Rican secondary education is examined through the analysis of the 2005 curriculum and opinions of future teachers. Moreover, the grammatical framework for such traditional education is reviewed and a functional approach is proposed as an alternative to introduce grammar in class. Lastly, five objectives for grammar teaching are outlined.

https://doi.org/10.15517/rfl.v33i1.34046
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