LEGAL STUDIES; SOCIAL SCIENCE; NORMATIVE STUDIES; THEORY OF LAW; SOCIOLOGY OF LAW; PHILOSOPHY OF LAW

Journal IUS Doctrina ISSN Impreso: 1659-3685 ISSN electrónico: 1659-3707

OAI: https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/iusdoctrina/oai
Formative assessment in learning the right
PDF (Español (España))

How to Cite

Monge Núñez, G. (2015). Formative assessment in learning the right. Journal IUS Doctrina, 8(13). Retrieved from https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/iusdoctrina/article/view/21963

Abstract

The accreditation marks a turning point in the history of the Faculty of Law. It is not the fact in itself, but because a commitment is made to upgrade the teaching and improve learning. This involves reviewing the content of the curriculum and promotes new ways of teaching. For this purpose the formative evaluation of the process is a proposal in accordance with the times and the challenges which faces the Faculty of Law, in this new stage
PDF (Español (España))

References

ASSMANN HUGO. Curiosidad y placer de aprender. Madrid, editorial PPC, 2005.

BORDAS M. INMACULADA Y CABRERA FLOR. Estrategias de evaluación de los aprendizajes centrados en el proceso. Revista Española de Pedagogía. Año LIX, enero - abril, n.218. Universidad de Barcelona, 2001.

FREIRE PAULO. Pedagogía del Oprimido. Tierra Nueva, Montevideo, 1970.

GALLEGOS NAVA RAMÓN. El destino indivisible de la educación. Editorial Pax. México, 1997.

GUTIÉRREZ PÉREZ FRANCISCO Y PRIETO CASTILLO DANIEL. Mediación Pedagógica. Proyecto de Desarrollo Santiago, Ediciones La Copia Fiel, Guatemala, 10ª edición, 2004.

Comments

Downloads

Download data is not yet available.