Abstract
This paper analyzes the entrepreneur figure as a natural person under Commercial Law in Costa Rica. This concept and current jurisprudential accuracies are examined under the scope of the Commercial Code and the Law on Promotion and Effective Consumer Protection.References
Broseta Pont, Manuel, (2011) Manual de Derecho Mercantil, Madrid, Editorial Tecnos, Décimo octava edición.
Calvo Caravaca ;y, Alfonso Luis, (2008) Derecho Comercial en el siglo XXI, Bogotá, Editorial Temis
Certad M., Gaston, (1988) Temas de Derecho Comercial San José, Editorial Alma Mater, primera edición.
Certad M., Gaston, (1988) Las más complejas formas de colaboración orgánica: las relaciones asociativas San José, Editorial Alma Mater, Tercera edición.
Gallego Sánchez, Esperanza, (2012) Derecho de la empresa y del mercado Valencia, Editorial Tirant lo Blanch, Segunda Edición.
Vega Vega José Antonio, (2015) Derecho mercantil electrónico Madrid, Editorial Reus. Vivante, César, Derecho Mercantil, Madrid, Editorial la España Moderna, varias ediciones, pág. 50.
Bonilla Reyes, Julio Enrique (1998) La empresa y el empresario Bogotá:
Revista de Derecho Privado, No. 3, enero/junio.