ESCENA. Revista de las artes ISSN electrónico: 2215-4906

OAI: https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/escena/oai
Sculptural Interpretation of the Human Body Segmentation in the Theatrical Renovations of the Twentieth Century
PDF (Español (España))
EPUB (Español (España))
LIBRO DESPLEGABLE (Español (España))

Keywords

reflexión
essay

How to Cite

Orduño Bucio, R. (2022). Sculptural Interpretation of the Human Body Segmentation in the Theatrical Renovations of the Twentieth Century. ESCENA. Revista De Las Artes, 82(1), 260–289. https://doi.org/10.15517/es.v82i1.52005
https://doi.org/10.15517/es.v82i1.52005
PDF (Español (España))
EPUB (Español (España))
LIBRO DESPLEGABLE (Español (España))

References

Barba, E. (2009a). Antropología teatral. En E. Barba, & N. Savarese (Eds.), El arte secreto del actor. Diccionario de Antropología Teatral (pp. 17-35). Ciudad de México, México: Escenología.

Barba, E. (2009b). Energía. En E. Barba, & N. Savarese (Eds.), El arte secreto del actor. Diccionario de Antropología Teatral (pp. 90-114). Ciudad de México, México: Escenología.

Barba, E. (2009c). Ejercicios. En E. Barba, & N. Savarese (Eds.), El arte secreto del actor. Diccionario de Antropología Teatral (pp. 78-89). Ciudad de México, México: Escenología.

Barba, E. (2009d). Meyerhold: el grotesco, es decir la biomecánica. En E. Barba, & N. Savarese (Eds.), El arte secreto del actor. Diccionario de Antropología Teatral (pp. 170-174). Ciudad de México, México: Escenología.

Barba, E., & Savarese N. (2009). Escenografía y vestuario. En E. Barba, & N. Savarese (Eds.), El arte secreto del actor. Diccionario de Antropología Teatral (pp. 148-157). Ciudad de México, México: Escenología.

Blanch, E. (2009). Procesos fundamentales de acción sobre la materia (I). En P. Matía (Coord.), Procedimientos y materiales en la obra escultórica (pp. 9-42). Madrid, España: Akal.

De Arriba, P. (2006). Movimiento. En P. Matía, E. Blanch, C. de la Cuadra, P. de Arriba, J. de las Casas, & J.L. Gutiérrez (Eds.), Conceptos fundamentales del lenguaje escultórico (pp. 76-89). Madrid, España: Akal.

De Marinis, M. (2009). Al trabajo sobre las acciones físicas: la doble articulación. En E. Barba, & N. Savarese (Eds.), El arte secreto del actor. Diccionario de Antropología Teatral (pp. 249-253). Ciudad de México, México: Escenología.

Decroux, E. (2000). Palabras sobre el mimo. Ciudad de México, México: Ediciones El Milagro.

Fischer-Lichte, E. (2011). Estética de lo performativo. Madrid, España: Abada.

Flynn, T. (2002). El cuerpo en la escultura. Madrid, España: Akal.

Grotowski, J. (1970). Hacia un teatro pobre. Ciudad de México, México: Siglo XXI Editores.

Iglesias, S., & Murray, G. (1995). Piel de papal, manos de palo: Historia de los títeres de México. Ciudad de México, México: Espasa Calpe.

Innes, C. (1998). Edward Gordon Craig: A Vision of Theater. New York, United States: Routledge

Leabhart, T. (2007). Etienne Decroux. New York, United States: Routledge.

Ruiz, B. (2008). El arte del actor del siglo XX. Un recorrido teórico y práctico por las vanguardias. Bilbao, España: Artezblai.

Schino, M. (2009). Natural y orgánico. En E. Barba, & N. Savarese (Ed.), El arte secreto del actor. Diccionario de Antropología Teatral (pp. 243-245). Ciudad de México, México: Escenología.

Comments

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Copyright (c) 2022 Rodrigo Orduño Bucio

Downloads

Download data is not yet available.