Revista de Filosofía de la Universidad de Costa Rica ISSN Impreso: 0034-8252 ISSN electrónico: 2215-5589

OAI: https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/filosofia/oai
Metaphysics of merchandise
HTML (Español (España))
PDF (Español (España))

Keywords

abstracto
mercancía
metafísica
social
trabajo
valor
Abstract, merchandise, metaphysics, social, work, value.

How to Cite

Gil Claros, M. G. (2023). Metaphysics of merchandise. Revista De Filosofía De La Universidad De Costa Rica, 62(163), 19–24. https://doi.org/10.15517/revfil.2023.48430

Abstract

Summary

This text highlights your attention in the first part of the first volume of Capital. Vol. 1. (Marx, 1977) entitled merchandise and money, the metaphysical nature of merchandise, in which its mystical world is revealed in the social environment and that in one way or another hides its real origins in living human work, source of wealth and exploitation of contemporary societies.

https://doi.org/10.15517/revfil.2023.48430
HTML (Español (España))
PDF (Español (España))

References

Aristóteles. (1975) Metafísica. Madrid. Espasa-Calpe.

Bolívar, Echeverría. (1997). Las ilusiones de la Modernidad. México. Unam/El Equilibrista.

Hegel. (1981) Filosofía del derecho. Claridad. Buenos Aires.

Jameson, Frederic. (1989). Documentos de cultura, documentos de barbarie. Madrid. Literatura y debate crítico.

Marx, Carlos. El capital. Vol 1. (1977). Bogotá. Fondo de Cultura Económica.

Postone, Moishe. (2006). TIEMPO, TRABAJO Y DOMINACION SOCIAL. Una reinterpretación de la teoría crítica de Marx. Madrid. Editorial Marcial Pons.

Simmel, Georg. Filosofía del dinero. (1976). Madrid. Instituto de Estudios Políticos.

Comments

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 3.0 Unported License.

Copyright (c) 2023 Mario Germán Gil Claros

Downloads

Download data is not yet available.