Journal of Philology and Linguistics of the University of Costa Rica ISSN Impreso: 0377-628X ISSN electrónico: 2215-2628

OAI: https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/filyling/oai
From Linguistics to Education: Educational Ideology of Dr. Víctor Ml. Sánchez Corrales
PDF (Español (España))

Keywords

Linguistic planning
educational linguistics
Spanish language
Communicative approach
Sánchez Corrales-Víctor.

How to Cite

Murillo Rojas, M. (2014). From Linguistics to Education: Educational Ideology of Dr. Víctor Ml. Sánchez Corrales. Journal of Philology and Linguistics of the University of Costa Rica, 40(2), 157–163. https://doi.org/10.15517/rfl.v40i2.18088

Abstract

This article is about Dr. Víctor Ml. Sánchez Corrales’s ideas and theoretical-methodolgical proposals regarding teaching the Spanish language in the Costa Rican educational system: a substitution of the model of language as an art and the corresponding grammatical approach in teaching it for the diasystematic concept of language and the communicative approach as the most pedagogically pertinent method.

https://doi.org/10.15517/rfl.v40i2.18088
PDF (Español (España))

References

Sánchez-Corrales, V.M. (1989). La lengua española en la educación costarricense, redefinición. Revista de Filología y Lingüística. 15 (2), 155-161.

Sánchez-Corrales, V.M. (1993). La enseñanza del español en la educación preescolar costarricense. Educación. 17 (1), 109-116.

Sánchez-Corrales, V.M. (1995). Aportes de la lingüística a la enseñanza del español como lengua materna en Costa Rica: competencia sintáctica de los preescolares. Educación. 19 (1), 73-81.

Sánchez-Corrales, V.M. y Murillo, M. (1996). Léxico básico de los preescolares de la subregión educativa de San José, Costa Rica. Káñina. 21 (2), 77-124.

Sánchez-Corrales, V.M. y Murillo, M. (1997). Características generales del vocabulario de los preescolares costarricenses (subregión educativa San José). Educación. 21 (2), 25-32.

Sánchez-Corrales, V.M. (1998). Léxico básico de los preescolares costarricenses, elementos diaintegrativos. Educación. 22 (2), 45-51.

Sánchez-Corrales, V.M. y Murillo, M. (2002a). Crecimiento del léxico básico de los escolares costarricenses: código oral. Káñina. 26 (2), 97-108.

Sánchez-Corrales, V.M. y Murillo, M. (2002b). Léxico básico de los niños preescolare costarricenses. San José: Editorial Universidad de Costa Rica.

Sánchez-Corrales, V.M. y Murillo, M. (2004). Diaintegración, contrastividad y vocabulario de los escolares costarricenses. Káñina. 23 (2), 133-146.

Sánchez-Corrales, V.M. y Murillo, M. (2005). Elementos diaintegrativos del léxico básico del escolar costarricense. Káñina. 29 (especial), 165-177.

Sánchez-Corrales, V.M. y Murillo, M. (2006). Disponibilidad léxica de los niños preescolares costarricenses. San José: Editorial Universidad de Costa Rica.

Sánchez-Corrales, V.M. y Ramírez, L. (1999). Planificación lingüística en la educación preescolar costarricense: un análisis de las políticas en la enseñanza de la lengua materna. Káñina. 23 (2), 143-153.

Sánchez-Corrales, V.M., Rojas, M. y Víquez, A. (1997a). Español 7º Guía. Serie Hacia el Siglo XXI. San José: Editorial Universidad de Costa Rica.

Sánchez-Corrales, V.M., Rojas, M. y Víquez, A. (1997b). Español 7º Texto. Serie Hacia el Siglo XXI. San José: Editorial Universidad de Costa Rica.

Sánchez-Corrales, V.M., Rojas, M. y Víquez, A. (1997c). Español 8º Guía. Serie Hacia el Siglo XXI. San José: Editorial Universidad de Costa Rica.

Sánchez-Corrales, V.M., Rojas, M. y Víquez, A. (1997d). Español 8º Texto. Serie Hacia el Siglo

XXI. San José: Editorial Universidad de Costa Rica.

Comments

Downloads

Download data is not yet available.