Actualidades Investigativas en Educación ISSN electrónico: 1409-4703

OAI: https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/aie/oai
¡Abrir las puertas al mundo de las palabras! Cómo favorecer la utilización adecuada del ambiente letrado en el nivel inicial / Opening the doors to the world of words! How to favor the adequate use of background knowledge at the beginning level
PDF (Español (España))

How to Cite

Rojas Núñez, P. (2006). ¡Abrir las puertas al mundo de las palabras! Cómo favorecer la utilización adecuada del ambiente letrado en el nivel inicial / Opening the doors to the world of words! How to favor the adequate use of background knowledge at the beginning level. Actualidades Investigativas En Educación, 6(3). https://doi.org/10.15517/aie.v6i3.9219

Abstract

En el presente artículo se realiza una reflexión en torno a la función principal del nivel inicial y del proceso de construcción del conocimiento que realiza el niño y la niña en relación con la lectura y la escritura. Asimismo se dan a conocer algunos aspectos generales de la filosofía del Lenguaje Integral y se proponen algunas sugerencias para acercar al niño y a la niña de manera natural a la utilización del lenguaje escrito y de la lectura en las aulas preescolares.

 

In this article there is a reflection about the main function of the initial level of knowledge and its construction process made by boys and girls on the reading and the writing process.  Also, there are some general aspects of the Whole Language Philosophy, and some suggestions to attract the boy and the girl on a natural way to the use of the writing and reading languages in the pre-school classrooms.  

https://doi.org/10.15517/aie.v6i3.9219
PDF (Español (España))

Comments

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Copyright (c) 2014 Actualidades Investigativas en Educación

Downloads

Download data is not yet available.