Revista Educación - Journal of Education ISSN Impreso: 0379-7082 ISSN electrónico: 2215-2644

OAI: https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/educacion/oai
Teachers’ Survey about the Attention Deficit Disorder and Hyperactivity in College Students
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
EPUB (Español (España))

Supplementary Files

Declaración hoja de revista (Español (España))
Hoja de declaración jurada (Español (España))
Currículo Vitae (Español (España))

Keywords

attention deficit disorder with hyperactivity
education
symptoms
childhood
student
Trastorno de déficit de atención con hiperactividad
síntoma
niñez
educación
estudiante

How to Cite

Gonzalez, J. (2017). Teachers’ Survey about the Attention Deficit Disorder and Hyperactivity in College Students. Revista Educación - Journal of Education, 42(1), 138–155. https://doi.org/10.15517/revedu.v42i1.22714

Abstract

This study was performed to to evaluate and recognize the teachers’ knowledge about the ADHD/ADD in their students. In the investigation, we identified the teachers’ learning methods applied when they recognize the deficit on the students. The Attention Deficit Disorder and Hyperactivity (known as ADD and ADHD) is a neurological condition that might affect the physical, social, and emotional condition of an individual. The common symptoms that might be presents are: distraction, impulsivity and hyperactive. These symptoms have been related with academic failure. Due to the impact that this deficit has on the education, it is important to recognize the condition in college students and give them the necessary help. We interviewed a group of teachers from different universities and colleges in Puerto Rico. It was observed that a substantial part of the teacher (more than 60%) interviewed had knowledge about the prevalence of the ADHD/ADD in the society (in children). It was established that most of the teachers don’t know that the conditions persist during adulthood and adults can show symptoms of ADD/ADHD during adult hood. 

https://doi.org/10.15517/revedu.v42i1.22714
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
EPUB (Español (España))

References

Amen, D. G. (2001). Healing ADD The Breakthrough Program that Allows you to See and Heal the 6 Types of ADD [Sanando el déficit de atención. Un progreso en el programa que permite ver y sanar los seis géneros del déficit de atención]. New York, NY: Pinguin Group.

Asherson, P., Adamou, M. and Bolea, B. (2010). Is ADHD a valid diagnosis in Adult? Yes [¿Es el ADHD un diagnóstico válido en Adulto? Sí]. doi: https://doi.org/10.1136/bmj.c549

Barkley, R. A. (2006). Attention-deficit hyperactivity disorder: A handbook for diagno-sis and treatment [Trastorno de déficit de atención con hiperactividad: un manual para el diag-nóstico y el tratamiento]. (3era ed.). New York: Guilford Press.

Barkley, R., Murphy, K. y Bauermeinster, J. (1998). Trastorno por déficit de atención e hiperactividad: Un manual de trabajo clínico. New York: Guilford Press.

Barkley, R. A. Murphy, K. R. y Fischer, M. (2008). ADHD in adults. What the science says [TDAH en adultos. Lo que dice la ciencia]. New York: Guilford.

Bauermeister J. J. (2017). El trastorno del déficit de atención e hiperactividad (TDAH) Recuperado de http://atenciondrbauer.com/el-tdah-en-puerto-rico/

Bauermeister, J. J. Shrout, P. E., Ramírez, R., Bravo, M., Alegría, M., Martínez-Taboas, A., … Canino, G. (2007). ADHD Correlates, Comorbidity, and Im-pairment in Community and Treated Samples of Children and Adolescents [Déficit de atención e hiperactividad, correlaciones, comorbilidad y discapa-cidad en comunidades y una muesta atendida/medicada de niños y adoles-centes]. J Abnorm Child Psychol, 35(6), 883-898. Doi: 10.1007/s10802-007-9141-4

Bekle, B. (2004). Knowledge and attitudes about attention-deficit hyperactivity disor-der (ADHD): A comparison between practicing teachers and undergraduate education students [Conocimientos y actitudes sobre el trastorno por déficit de atención / hiperactividad (TDAH): una comparación entre los profesores en ejercicio y los estudiantes de educación de pregrado]. J Atten Disord, 7(3), 151-61. Doi: 10.1177/108705470400700303

Biedermand, J., Petty, C. R., Ball, S. W. y Doyle, A. E. (2009). Are Cognitive Deficits in ADHD related to the course of the Disorder? A prospective controlled Fol-low-up Study of Grown up boys with Persistent and Remitting Course [¿Está el déficit cognitivo asociado al trayecto del desorden? Un estudio longitudinal en niños que han crecido con un trayecto persistente y remitido]. Journal of Psychiatry, 170(2-3), 177–182.

Bond, K. (2000). Adult ADHD [Adultos con déficit de atención e hiperactividad]. Re-cuperado de http://ehostvgw12.epnet.com/fulltext.asp?resultSetld=R00000001&hitNum=50&booleanTer.

CHAD The National Resource on ADHD. (2005). Children and Adults with Attention Deficit/Hyperactivity Disorder [Niños y adultos con déficit de atención e hi-peractividad]. Recuperado de http://www.chadd.org

Colleen, A. R. y Elliot, P. T. (1995). ADHD & Teens A parent’s Guide to Making it Through the Tough Years Déficit de atención e hiperactividad y adolescentes. Una guia a padres para que pasen los años difíciles]. Lanham MD: Rowman & Littlefield, Publishing Group.

Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders. DSM-IV. (2000). Manual de diagnóstico y estadístico de los trastornos mentales. American Psychiatric As-sociation. USA: APA. Publisher in United States of America.

Fletcher, J. y Wolfe, B. (2008). Child mental health and human capital accumulation: the case of ADHD revisited[

La salud mental infantil y la acumulación de capital humano: el caso del TDAH revisitado]. J Health Econ. 27(3): 794-800. doi: 10.1016/j.jhealeco.2007.10.010

Fowler, M. (1995). Desorden déficitario de la atención [Trad. B. McCormick]. Recupe-rado de http://www.ldonline.org/article/5788/

Jarque, S. y Tárraga, R. (2009). Comparación de los conocimientos sobre el tras-torno por déficit de atención con hiperactividad (TDAH) de los maestros en activo y los futuros educadores. Fundación Infancia y Aprendizaje, 32 (4), 517-529.

Kessler, R.C., Adler, L., Barkley, R., Biederman, J., Conners, C., Demler, O. … Zaslavsky, A. (2006). The Prevalence and Correlates of Adult ADHD in United States. Results from the National Comorbidity Survey Replication [La preva-lencia y correlaciones del adulto con déficit de atención e hiperactividad en la Unión Europea. Resultados en la réplica de encuestas en la comorbilidad na-cional]. Am J Psychiatry, 163(4), 716–723. Doi: 10.1176/appi.ajp.163.4.716

Lanberg, J. M. y Epstein, J. (2008). Make the Transition from Elementary School to Middle School Difficult for Kids with ADD [Haciendo la transición de escuela elemental a la intermedia difícil para niños con déficit de atención]. Cincinnati University. Journal of Child and Adolescent Psychology, 15(2), 113-121.

Latham, P. y Latham, P. H. (1994). Legal Rights for students with ADD. In P. Quinn (Ed.). ADD and the College Student: A Guide for High School and College Students With Attention Deficit Disorder [ADD y el estudiante universitario: Una guía para estudiantes de secundaria y universitarios con trastorno por dé-ficit de atención] (pp. 139-148). Washington, DC: Magination Press and Amer-ican Psychological Associtation.

Mc Comick, A. (1994). Learning accomodations at college. In P. Quinn (Ed.). ADD and the College Student: A Guide for High School and College Students With Attention Deficit Disorder [ADD y el estudiante universitario: Una guía para es-tudiantes de secundaria y universitarios con trastorno por déficit de atención] (pp. 123-130). Washington, DC: Magination Press and American Psychological Associtation.

Martinussen, R., Tannock, R., Chaban, P. (2011). Teachers’ Reported Use of Ins-tructional and Behavior Management Practices for Students with Behavior Problems: Relationship to Role and Level of Training in ADHD [Maestros re-portan uso de prácticas instruccionales y del comportamiento en los estudian-tes con problemas de comportamiento: relación entre función y nivel de entre-namiento en el déficit de atención e hiperactividad]. Child Youth Care Forum, 40, 193-210.

Nadeau, K. G. (1996). Adventure in Fast Forward. Life, Love, and Work for the ADD Adult [Aventuras adelantadas. Vida, amor y trabajo para el adulto con déficit de atención e hiperactividad]. New York: Brunner Routledge

Neuwirth, S. (1994). Attention Deficit Hyperactivity Disorder [Trastorno hiperactivo de déficit de atención]. Betheseda: National Institutes of Health.

Ortiz, I. E., Sáenz, S., Escalona, P. R. y Vargas, M. A. (1996). Trastorno por déficit de atención con hiperactividad en niños y adultos. Recuperado de: http://users.rcn.com/icps//Medico/MEDICO96/Septiempbre/Ortiz.html

O’Connor, K. (1994). Looking at collage programs. In P. Quinn (Ed.). ADD and the College Student: A Guide for High School and College Students With Attention Deficit Disorder [ADD y el estudiante universitario: Una guía para estudiantes de secundaria y universitarios con trastorno por déficit de atención]. (pp.67-73). Washington, DC: Magination Press and American Psychological Associtation.

Quesada, G. y Saenz, Y. (2009): Adult with ADHD (Adulto con déficit de atención e hiperactividad). Recuperado de http://www.univision.com/content/enfermedades

Ramsey, S. (2009). ADHD Medication can Help Children Perform at School [La me-dicina para el déficit de atención e hiperactividad puede ayudar el rendimiento en la escuela]. Recuperado de http://www.topnews.us/content/25017-adhd-medication-can-help-children-perform-better-school

Rush, C. y Harrison, P. (2008). Ascertaining Teachers’ Perceptions of Working with Adolescents Diagnosed with Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder [Percep-ción asertiva de maestros que trabajan con adolescentes diagnósticados con el desorden del déficit de atención e hiperactividad]. Educational Psychology in Practice, 24(3), 207-223.

Trampush, J. W., Miller, C. J., Newcorn, J. M. y Halperin, J. M. (2009). The Impact of Childhood ADHD on Dropping out of High School in Urban Adoles-cents/Young Adults [El impacto del déficit de atención e hiperactividad en la niñez en las bajas de la escuela superior en adolescentes/jóvenes adultos urbanos]. Journal Attention Disorder, 13(2), 127–136.

Searight, H. R. (2000). Adult ADHD: Evaluation and Treatment in Family Medicine [Adultos con déficit de atención e hiperactividad: evaluación y tratamiento en la medicina de familia]. Am Fam Physician; 62(9):2077-2086. Recuperado de

https://www.aafp.org/afp/2000/1101/p2077.html

Zeigler, C. A. (1995) Teanegers with ADD: A Parent’s Guide. Massachusetts, MA; Woodbine House

Comments

Downloads

Download data is not yet available.