Abstract
The provocative sense of Alfagüell, extra musical load that embed you, materials used and the way in that uses music, approaching him to a contemporaneity paradigmatic system. Its proposal means as an alternative to a reflection on the problem of identity of the Latin American people against shocks of globalization.
References
Alfagüell, Mario (1982). Comentario para Canción Axena. En programa de Octubre Cultural. Universidad Nacional, Heredia, Costa Rica.
Britto García, Luis (1994). El Imperio Contracultural. Caracas, Venezuela. Editorial Nueva Sociedad.
Echeverría, Carlos Francisco (1986). Historia de las Artes en Costa Rica. Editorial Costa Rica.
Heller, Agnes (1985). Políticas de la Postmodernidad. Barcelona, España. Editorial Península.
Ihab, Hassan (1991). El pluralismo en una perspectiva postmoderna. En: Revista Criterios no. 29 enero – junio pags. 267 - 288. La Habana, Cuba.
Jiménez, Alexander (1993). El museo imaginario postmoderno. En Del búho a los gorriones. Ensayos sobre la postmodernidad. San José Costa Rica. Ediciones Guayacán.
López, Julio (1988). La Música de la Postmodernidad. Madrid, España. Anthopos Editorial del Hombre.
Pfister, Manfred (1991). ¿Cuán postmoderna es la intertextualidad? En: Revista Criterios No. 29 enero junio pags 3 - 24. La Habana, Cuba.
Piston, Walter (1987). Armonía. Barcelona, España. Editorial Labor S.A.
Süskind, Patrick (1986). El Contrabajo. Buenos Aires, Argentina. Editorial Seix Barral.
Toffler, Alvin (1980). The Third Wave. México. Editorial Diana.