Abstract
The purpose of the following work is to contribuye in a reflection about in wich way can primary school aid towards the prevention of violent behavior. Through the briefing of two programs proposed in order to develop emotional intelligence, its concluded that school can and must assume an important roll in social echology.
References
Antunes, Celso. (2004). Educación en las emociones. Buenos Aires: San Benito.
Fermoso,. Paciano. (1985). Teoría de la educación. Una interpretación antropológica. (2" ed.). Barcelona, CEAC.
Fromm, Erich. (1994). Ética y psicoanálisis. (17" reimp.). México, Fondo de Cultura Económica.
Gardner, Howard. (1997). La mente no escolarizada. Cómo piensan los niños y cómo deberían ense- ñar las escuelas. (2" reimp.). México, Paidós.
Melillo, Aldo y Elbio Néstor Suárez Ojeda. (2002). Resiliencia. Descubriendo las propias fortalezas. Introducción de Edith H. Grotberg. Buenos Aires, Paidós.
Papert, Seymour. (1987). Desafío a la mente: computadoras y educación. Buenos Aires, Galápago.
Pavez, Jorge (2003). La educación no es una mercancía. Presentación. Selección de artículos de Le Monde diplomatique. Santiago-Chile, Editorial Aún creemos en los sueños.
Piaget, Jean. (1971). Epistemología genética. Petrópolis, Vozes. Oü va I'education? (1948). París, UNESCO.
Savater, Fernando. (1997). El valor de educar. tT", Ed.). Barcelona, Ariel.
Venegas, Stella y Oliver Mora. (2003). La óptica mercantilista de la banca multilateral. La educación no es una mercancía. Selección de artículos de Le Monde diplomatique. SantiagoChile, Editorial Aún creemos en los sueños.