Revista Estudios ISSN Impreso: 1659-1925 ISSN electrónico: 1659-3316

OAI: https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/estudios/oai
Violence´'s color. Prevention of sexist violence program from the classrooms
PDF (Español (España))

Keywords

Social intervention; equality; gender-based violence; education system
Intervención social; igualdad; violencia de género; sistema educativo

How to Cite

Fernández Laso, A. I. (2021). Violence´’s color. Prevention of sexist violence program from the classrooms. Revista Estudios, (42), 735–753. https://doi.org/10.15517/re.v0i42.47174

Abstract

Social education is a discipline that promotes the cultural and social development of people, inside and outside the academic itinerary, through social intervention. In this article, a social intervention program designed for a school is exposed. The prevention of sexist violence must be incorporated into the educational system as part of the curriculum, guaranteeing effective equality between men and women. Methodology used is based on the premise that the best intervention is prevention.

https://doi.org/10.15517/re.v0i42.47174
PDF (Español (España))

References

Ander-Egg, E. (1987). La práctica de la animación sociocultural. Editorial Humanitas, Buenos Aires.

Instrucciones de 1 de septiembre de 2003 de la Dirección General de Coordinación y Enseñanzas Universitarias por las que se define el plan de actuación de los educadores y las educadoras sociales en los Institutos de Educación Secundaria en el marco del Plan para la mejora de la Educación Secundaria Obligatoria en Castilla- La Mancha en el curso 2003-2004 y 2004-2005.

Ley Orgánica 1/2004, de 28 de diciembre, de Medidas de Protección Integral contra la Violencia de Género. CAPÍTULO I. En el ámbito educativo.

Ley 5/2005, de 20 de diciembre, Integral contra la Violencia de Género de la Comunidad de Madrid. Artículo 8. Prevención en el ámbito educativo.

Comments

Downloads

Download data is not yet available.