Wimb Lu ISSN Impreso: 1659-2107 ISSN electrónico: 2215-6712

OAI: https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/wimblu/oai
Remember, Repeat, Rework in the movie Where the Wild Things Are, through the child as King
PDF (Español (España))

Keywords

psicoanálisis
síndrome del emperador
fantaseo
Recordar repetir y reelaborar
Donde viven los monstruos
psychoanalysis
emperor syndrome
fantasize
Recordar repetir y reelaborar (psychoanalysis)
Where the Wild Things Are

How to Cite

Picado Porras, J. D. (2018). Remember, Repeat, Rework in the movie Where the Wild Things Are, through the child as King. Wimb Lu, 13(2), 37–51. https://doi.org/10.15517/wl.v13i2.34479

Abstract

This investigative assay try of put in discussion the place of King in which it is installed the Max character, by a otro and by itˈself, under a panorama perceived as incomprehension of the real word towards him. Are presented two different visions/interpretations about actions execute by this child: one suddenly oriented to the adultocentric vision, and the other vision is most of be placed in the Max position and thus of try that recognize to the child of some way what he knows how to do and what he does not know how to do, but that he tries. Great importance of the fantasize as a tool to take refuge.

https://doi.org/10.15517/wl.v13i2.34479
PDF (Español (España))

References

American Psychiatric Association. (2014). Guía de consulta de los criterios diagnósticos del DSM5. Arlington, VA. American Psychiatric Association. Recuperado de http://www.adaptacionescurriculares.com/Teoria%208%20DSMV.pdf

Arce, J. (2009). Spike Jonze, director de “Donde viven los monstruos”: «Los niños también quieren tener conocimientos profundos». LaButaca.net. Recuperado de http://www.labutaca.net/noticias/spike-jonze-director-de-donde-viven-los-monstruos%C2%ABlos-ninos-tambien-quieren-tener-conocimientos-profundos%C2%BB/

Cabodevilla, I. (2007). Las pérdidas y sus duelos. 30 (3). 163-176.

De Biase, T. (2011). “Su majestad, el bebé”: un modelo de crianza a desterrar. La Nación. Recuperado de http://www.lanacion.com.ar/1411069-su-majestad-el-bebe-un-modelo-decrianza-a-desterrar

Freud, S. (1937). Construcciones en el análisis. En Freud, S. Moisés y la religión monoteísta, Esquema del psicoanálisis y otras obras. (pp. 259-270). Buenos Aires: Amorrortu Editores S.A.

Freud, S. (1908). El creador literario y el fantaseo. En Obras Completas- Tomo IX. 1-7. Buenos Aires: Amorrortu Editores.

Freud, S. (1924). El problema económico del masoquismo. 1-7. Recuperado de http://juancarloscosentino.com.ar/wp-content/uploads/2014/08/12.-El-problemaecon%C3%B3mico-del-masoquismo-definitivo-.pdf

Freud, S. (1914). Introducción al narcisismo. En Obras Completas- Tomo XIV. 1-19. Buenos Aires: Amorrortu Editores. Recuperado de https://psicovalero.files.wordpress.com/2014/11/sigmund-freud-introduccic3b3n-delnarcisismo-1914-t14.pdf

Freud, S. (1914). Recordar, Repetir y Reelaborar. En Freud S. Sobre la técnica psicoanalítica, en otras obras. (pp. 145-158). Buenos Aires: Amorrortu Editores S.A.

Gil, G. (2015). Gran Pantalla Donde viven los monstruos (crítica). Cámara Subjetivo. Recuperado de https://camarasubjetivo.com/2015/10/21/critica-donde-viven-los-monstruos/

Jonze, S. (2009). Donde Viven los Monstruos (Where the Wild Things Are). REPELIS.TV. Recuperado de http://www.repelis.tv/7895/pelicula/where-the-wild-things-are.html

Pino, C. (2013). Crítica filosófica: Donde Viven los Monstruos (Where the Wild Things Are – Spike Jonze – 2009). Vagabundo filosófico. Recuperado de https://vagabundofilosofico.wordpress.com/2013/10/20/critica-filosofica-donde-viven-losmonstruos-where-the-wild-things-are/

Quiméricos Inquilinos. (2012). Donde viven los monstruos: esa prisión llamada infancia. Recuperado de http://quimericosinquilinos.blogspot.com/2012/07/donde-viven-losmonstruos-esa-prision.html

Comments

Downloads

Download data is not yet available.