Actualidades Investigativas en Educación ISSN electrónico: 1409-4703

OAI: https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/aie/oai
La formación de profesionales en Ciencias Bibliotecológica y de la Información: acciones propuestas para el diseño curricular por competencias / Professional training for Information and Library Sciences: a proposal of curriculum desing based on skills...
PDF (Español (España))

How to Cite

Sandí Sandí, M. C. (2013). La formación de profesionales en Ciencias Bibliotecológica y de la Información: acciones propuestas para el diseño curricular por competencias / Professional training for Information and Library Sciences: a proposal of curriculum desing based on skills. Actualidades Investigativas En Educación, 13(3). https://doi.org/10.15517/aie.v13i3.12034

Abstract

El ensayo hace hincapié en la importancia de formar profesionales en Ciencias Bibliotecológica y de la Información con las habilidades, destrezas, conocimientos y capacidades para enfrentar el cambio. Se destaca el papel que cumplen las instituciones públicas, en especial las universidades, en formar profesionales idóneos para resolver las necesidades que plantea la sociedad. Se propone una serie de competencias que el estudiantado debe evidenciar para una formación académica y técnica idónea.

 

This essay emphasizes the importance of training Library and Science of information professionals taking in to account, skills, abilities, knowledge and the capacity to cope with change within society. Then, it highlights the role of public institutions, especially universities, in the training of qualified professionals that meet the needs arising from society. Therefore, it proposes a set of skills that the teacher and student must show and prove to ensure good academic and professional training

https://doi.org/10.15517/aie.v13i3.12034
PDF (Español (España))

Comments

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Copyright (c) 2014 Actualidades Investigativas en Educación

Downloads

Download data is not yet available.