Abstract
This essay analyses how and why speeches are built favoring the reading on one side and battling it on the other. A study is made regarding the manifestations of both postures alongside the history of literature and, specifically, the shape they take in Galvez’s text.References
Gálvez, R. (2010). Castillos de arena: Paisaje con faro. San José: Editorial Costa Rica.
Gracián, L. (1642).Arte de ingenio, tratado de la agudeza. [pdf]. Disponible en:
/http://www.cervantesvirtual.com/obra/arte-de-ingenio-tratado-de-la-agudeza--0//
Horrigan, S. (2015). ¿Por qué vale la pena leer? Disponible en:
http://www.aleteia.org/es/educacion/contenido-agregado/por-que-vale-la-pena-leer
Manguel, A. (1998). Una Historia de la lectura. Madrid: Alianza Editorial, S.A.
Pertusa Martínez, S. (2015). Demencias seniles: su prevención. Disponible en:
/http://www.netdoctor.es/articulo/prevencion-demencias-seniles/
Platón (s.f.). La República: Libro tercero. [pdf] Platón, Obras completas, edición de Patricio de
Azcárate, tomo 7, Madrid 1872.
Robles Boza, Eduardo. (2000). Si no leo me a-burro. México, D.F.: Editorial Grijalbo.
Rodríguez, I. (2014, 5 de octubre). Ejercicio y comida sana ayudan contra demencia. La Nación.
Disponible en: /http://www.nacion.com/vivir/medicina/Ejercicio-comida-sana-ayudan
demencia_0_1443255719.html/
San Agustín. (s.f.). Confesiones. [pdf]. Disponible en:
[http://www.corazones.org/santos/santos_temas/confesiones_san_agustin/San%20Agustin%
Confesiones%20encuentra.pdf]