e-Ciencias de la Información ISSN electrónico: 1659-4142

OAI: https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/eciencias/oai
How to provide services Selective Dissemination of Information (S.D.I.) through Virtual Learning Platforms (V.L.P.)?: A proposed system convergence
PDF (Español (España))
EPUB (Español (España))

Keywords

diseminacion selectiva de informacion
entornos de aprenidaje virtual
web 2.0.
servicios de referencia
bibliotecas
selective dissemination of information
virtual learning platforms
web 2.0.
reference service
library.

How to Cite

Meza Pérez, J. P. (2013). How to provide services Selective Dissemination of Information (S.D.I.) through Virtual Learning Platforms (V.L.P.)?: A proposed system convergence. E-Ciencias De La Información, 3(2), 1–10. https://doi.org/10.15517/eci.v3i2.10657

Abstract

The selective dissemination of information services; despite their popularity as services of the information units, some have not achieved to contextualized to the new reality of the information society. This happens especially on those that are provided in traditional formats and caught in the change from analogue to digital means. These are not only a mechanism to spread the resources from the information units. They can also be an instrument to bring the patron’s community closer through the service provision in the virtual learning platforms and the social networking tools or web 2.0. Their development and raid to the new scenario will be part of the rebranding strategy of these services.
https://doi.org/10.15517/eci.v3i2.10657
PDF (Español (España))
EPUB (Español (España))

References

Annual Statistics of Global Campus 21® for 2007. (2008). Berlin, AL : InWent

Calva, J. (2006). Las necesidades de información de la comunidad como elemento central del desarrollo de la biblioteca pública. Investig. bibl [online]. vol.20, n.40 Recuperado el: 11 de agosto, 2012. Disponible De: http://www.scielo.org.mx/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0187- 8X2006000100001&lng=es&nrm=iso

Dadzie, P. (2009). E-Learning and E-Library Services at the University of Ghana: prospects and challenges. Information Development; vol. 25, n. 3, 2009. 207-217 pp.

Gracia, D. (2005). De los colegios invisibles al campus virtual. In II Jornada Campus Virtual UCM: cómo integrar investigación y docencia en el CV-UCM. Madrid : Editorial Complutense.

INWENT. ¿Está el Global Campus preparado para el 2010? (2011). Berlin, AL: InWent.

Jovellanos, L. (2006) Cibersociedad : los retos sociales ante el nuevo mundo digital. México, D.F. Mcgraw-Hill.

Lopera, H. (2000) Integración de redes de conocimiento: una responsabilidad de la bibliotecauniversitaria. En. 6º Congreso Nacional de Bibliotecología y Documentación. Bógota, ASCOLBI. Recuperado el 11 de agosto, 2012, de: http://eprints.rclis.org/archive/00003636/01/lopera.pdf

Martínez, B. (2004) El potencial de la convergencia tecnológica en el desarrollo de la sociedad de la información. Recuperado el 11 de agosto 2012, de http://www.cibersociedad.net/recursos/art_div.php?id=35

Montuschi, L. (2001). Datos, Información y Conocimiento: de la Información a la Sociedad del Conocimiento. Buenos Aires. Recuperado el 11 de agosto 2012, de http://ideas.repec.org/p/cem/doctra/192.html

Meza, José-Pablo. (2009), Operacionalización de una Red Virtual de Conocimiento para los Productores Documentales e Investigadores en Administración Pública y Finanzas para Centroamérica, Panamá y República Dominicana. Tesis de Maestría en Educación Universidad de Costa Rica, San José, Costa Rica. Recuperado el 11 de agosto 2012, de http://www.ebci.ucr.ac.cr/archivos/Trabajo_Final_Jose_Pablo_Meza_Perez.pdf

MOODLE (2010). Recuperado el 11 de agosto 2012, de http://www.moodle.org

Rendón, M. (2005). Bases teóricas y filosóficas de la bibliotecología. 2 ed.; México, D.F. : UNAM.

Comments

Downloads

Download data is not yet available.