e-Ciencias de la Información ISSN electrónico: 1659-4142

OAI: https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/eciencias/oai
Strategic management control in units of information
PDF (Español (España))
EPUB (Español (España))
HTML (Español (España))

Keywords

Management control
strategic management
management indicators
balanced scorecard
Control de gestión
gestión estratégica
indicadores de gestión
cuadro de mando integral

How to Cite

Fernández Morales, M. (2014). Strategic management control in units of information. E-Ciencias De La Información, 4(1), 1–16. https://doi.org/10.15517/eci.v4i1.12864

Abstract

This investigation proposes a methodology to facilitate the control of overall strategic management of information units by setting strategic goals for different administrative levels throughout the organization, which we call management perspectives, facilitating compliance monitoring, through the association of strategic indicators that allow us to measure progress toward meeting them. So if we manage to meet the different strategic objectives outlined in the various management perspectives will reach a level of successful implementation of the strategy will facilitate the accomplishment of the mission / vision of the reporting unit.
https://doi.org/10.15517/eci.v4i1.12864
PDF (Español (España))
EPUB (Español (España))
HTML (Español (España))

References

Amorocho, H., Chadid, S., Cortina, A., Pacheco, C., y Quiñones, M. (2009). Planeación estratégica de largo plazo: una necesidad de corto plazo. Pensamiento y Gestión, (26), 191-213.

Blanco, E. (2012). Cuadro de mando integral los factores organizacionales también cuentan. Debates IESA, 17(1), 53-57.

Chinchilla, R. (2011). El software libre: una alternativa para automatizar unidades de Información. Bibliotecas, 29(1), 7-24. Recuperado de www.revistas.una.ac.cr/index.php/bibliotecas/article/view/1557

Fernández, M. (2012). Gestión estratégica y la automatización de las unidades de información. E-Ciencias de la Información, 2(1), pp. 1-12. Recuperado de http://revistaebci.ucr.ac.cr/volumenes/2/2-1/2-1-2e/2-1-2e.pdf

González de la Riva, S. (2013). Lo que no se puede medir no se puede gestionar. Recuperado de http://www.sintetia.com/lo-que-no-se-puede-medir-no-se-puede-gestionar/

Kaplan, R. & Norton, D. (2004). Mapas Estratégicos. Barcelona: Ediciones Gestión 2000.

Palomares, F. (2010, febrero). El cuadro de mando integral. Revista de Comunicación, (13), 12-14.

Valenzuela, F. (2010). Marketing orientado al cliente y ética empresarial: efectos sobre el valor de la cartera. Estudios de Administración, 17(2), 1-24.

Comments

Downloads

Download data is not yet available.