Abstract
This bibliographical review presents the concept of Makey Makey as a device born from the maker movement that can be used in the information units. Because of this a revision of works and papers took place in which the historical context of the emergence of this technological resource is develop. In the operating section the main characteristics and uses of the device are described. Also in society and in the information units the Makey Makey has different characteristics for its use in various services, for this it describes the potential use that can have on the part of the professionals in the information.
References
Arévalo, J. A. (2016). La biblioteca en proceso de cambio. BiD: textos universitaris de biblioteconomia i documentació, 36, 1-6. Recuperado de http://eprints.rclis.org/29504/1/La%20biblioteca%20en%20proceso%20de%20cambio.pdf
Balagué, F. (2015). Siete cosas que deberías saber sobre los Makerspace en educación. Recuperado de http://www.akoranga.org/educacion/2015/05/7-cosas-que-deberias-saber-sobre-los-makerspace-en-educacion/
Bajarin, T. (19 de mayo de 2014). Why the Maker Movement Is Important to America’s Future. Recuperado de http://time.com/104210/maker-faire-maker-movement/
Calleja, M., Luque, M. L., Rodríguez, J. M. y Liranzo, A. (2015). Incremento de la competencia lingüística en dos sujetos con Parálisis Cerebral mediante el dispositivo Makey-Makey: Un estudio de caso. Revista de Investigación en Logopedia, 5(2), 112-134. Recuperado de http://www.redalyc.org/pdf/3508/350842884002.pdf
Chaves Salgado, L. (2015). Estrategias para el fomento a la lectura: ideas y recomendaciones para la ejecución de talleres de animación lectora. e-Ciencias de la Información, 5(2), 1-15. http://dx.doi.org/10.15517/eci.v5i2.19605
Dougherty, D. (2012). The Maker Movement. Innovations, 7(3), 11-14. Recuperado de http://www.mitpressjournals.org/doi/pdf/10.1162/INOV_a_00135
Enríquez Herrador, R. (2009). Guía de Usuario de Arduino. Recuperado de http://www.uco.es/aulasoftwarelibre/wpcontent/uploads/2010/05/Arduino_user_manual_es.pdf
Garmer, A.K. (2014). El papel de la biblioteca del siglo 21: la gente, el lugar y la plataforma. Recuperado de https://universoabierto.org/2015/12/16/el-papel-de-la-biblioteca-del-siglo-21-la-gente-el-lugar-y-la-plataforma/
Hatch, M. (2014). The Maker Movement Manifiesto. Recuperado de http://www.techshop.ws/images/0071821139%20Maker%20Movement%20Manifesto%20Sample%20Chapter.pdf
Jayahimsa. (4 de mayo de 2012). MaKey MaKey rendering (front) [Imagen de Flickr]. Recuperado de https://www.flickr.com/photos/49822796@N00/7167031572
Kottoor, N. (7 de junio de 2012). MIT student’s invention turns bananas into keyboard. Recuperado de http://www.bbc.com/news/technology-18303012
Lamb, A., & Johnson, L. (2011). Scratch: Computer Programming for 21st Century Learners. Teacher Librarian, 38(4), 64-68.
MAKE. (2016). The Maker Movement. Recuperado de http://makerfaire.com/maker-movement/
Oliver, N. (2015). La tecnología: Elemento clave para la necesaria transformación de la educación. Revista TELOS: Cuadernos de Comunicación e Innovación, 1, 1-4. Recuperado de https://telos.fundaciontelefonica.com/url-direct/pdf-generator?tipoContenido=articuloTelos&idContenido=2015032317470001&idioma=es
Velásquez, J. (2015). MakerSpaces: new tradition in context. Recuperado de https://www.ifla.org/node/9625