e-Ciencias de la Información ISSN electrónico: 1659-4142

OAI: https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/eciencias/oai
New competencies required to manage data, information and knowledge
PDF (Español (España))
EPUB (Español (España))

Keywords

sociedad de la información
profesional de la información
bibliotecología y ciencias de la información
information society
information professional
library and information sciences

How to Cite

Sequeira, D. (2013). New competencies required to manage data, information and knowledge. E-Ciencias De La Información, 2(2), 1–14. https://doi.org/10.15517/eci.v2i2.8483

Abstract

Several issues have changed de world where information professionals used to work and be successful. Those issues have been analyzed in several reports, like the one from the Institute for the Future a Phoenix University. These changes in society and culture have an impact in the labor environment and in the information science jobs. New abilities and capacities are required to accomplish tasks, to innovate and be part in the development of our societies.
https://doi.org/10.15517/eci.v2i2.8483
PDF (Español (España))
EPUB (Español (España))

References

Bauman, Zygmunt. (2007). Tiempos líquidos. Barcelona: Tusquets.

Castells, Manuel. (2009). Comunicación y poder. Madrid: Alianza.

Hjorland, Birger. (2011). Is classification necessary after Google? (Conferencia inaugural). Congreso ISKO 2011 (30 junio-1 julio). Disponible http://www.isko.org/ko.html

Institute for the Future for the University of Phoenix Research Institute. (2011). Future work skills 2020. Disponible en http://cdn.theatlantic.com/static/front/docs/sponsored/phoenix/future_work_skills_2020.pdf

Lohr, Steve. (2006, November 2). Group of University Researchers to make web science a field of study. The New York Times, Technology. Consultado el 12 de abril del 2011 en: http://www.nytimes.com/2006/11/02/technology/02compute.html?_r=2&oref=slogin

Mai, Jens-Erik. (1999). A postmodern theory of knowledge organizations. Proceedings of the ASIS Annual Meeting, 36, 547-556. Disponible en http://individual.utoronto.ca/jemai/Papers/1999_APostmodernTheoryOfKnowledgeOrganization.pdf

Meneses, Jorge. (2009). Competencias del profesional graduado de la Escuela de Bibliotecología, Documentación e Información de la Universidad Nacional de Costa Rica en la sociedad de la Información. Ístmica (12), 81-96. Recuperado de http://www.revistas.una.ac.cr/index.php/istmica/article/view/506.

Morales, Estela. (2011). Oficio CTH-15/3025/2011. Disponible en http://cuib.unam.mx//f/Oficio_CTH_3025.PDF

Navigator. (s.f.). Cloud computing. Disponible en http://navigator.nmc.org/topics/cloud-computing

Pink, Daniel H. (2006). A whole new mind. Riverhead Trade.

Royal Society. (2010). Web science: a new frontier. September 27-28, London. Disponible en http://bit.ly/fxQ714

Sequeira, Deyanira. (2011). Bibliotecarios del futuro. San José, Costa Rica. Disponible en http://www.scribd.com/doc/66580988

Shlain, Leonard. (1998). The alphabet versus the goddess: the conflict between Word and image. United States: Viking Penguin. Siemens, George. (2011). Conectivismo. Recuperado el 14 de octubre 2001, en http://www.slideshare.net/felixanta/conectivismo-8210111.

Special Libraries Association (SLA). (2003). Competencias para profesionales de la información del siglo XXI (Ed. Rev., junio 2003, Trad. de Jesús Lau). Disponible en http://www.sld.cu/galerias/pdf/sitios/bmn/competencias_profesionales_trabajadores_informacion_sla.pdf

Comments

Downloads

Download data is not yet available.