Abstract
From the Administration and Human Resources Management career and for the Administrative Analysis and Job Classification courses, based on the pedagogical strategy of authentic task-based learning, students are presented with "Challenge 1", where four products are located of learning in the work of today's human resources professional. For this, the theoretical knowledge of the courses converges, the exchange of technical and soft skills of the student body is promoted, the collaborative work of the learning communities is strengthened from the planning and organization of various resources, they assume an active and participative role where you appropriate your learning. From the academy, the purpose of bringing the student closer to the demands of a human resources department in response to needs, challenges, and demands in a current environment is achieved.
References
Alfaro, H. Arias, T. Céspedes, V. Morera, A. Ortega, R. Soto, M. (2020) Reto 1. Curso AGRH 511 y AGRH 512. Carrera AGRH, 1-29.
Brenes, M. Córdoba, A. Jiménez, A. Ramos, V. Rodríguez, D. (2020). Reto 1. Curso AGRH 511 y AGRH 512. Carrera AGRH, 1-13.
Castellón-Zelaya, L. (2017). Análisis del proceso de medición de cargas de trabajo en el Instituto Nacional de aprendizaje –INA- Costa Rica. Revista Electrónica de las Sedes Regionales de la Universidad de Costa Rica, 18 (38), 88. https://dx.doi.org/10.15517/isucr.v18i38
Chrobak, R. (2017). El aprendizaje significativo para fomentar el pensamiento crítico. Archivos De Ciencias De La Educación, 11(12) doi: http://dx.doi.org.ezproxy.utn
Consejo Nacional de Rehabilitación y Educación Especial (CNREE). (2011). Política Nacional en Discapacidad 2011-2021. Heredia, Costa Rica: Consejo Nacional de Rehabilitación y Educación Especial.
Costa Rica (2010) Asamblea Legislativa de la República de Costa Rica. Ley No. 8862. Inclusión y protección laboral de las personas con discapacidad en el Sector Público. Gaceta Nº 210 Imprenta Nacional La Uruca Costa Rica del 11 de noviembre del 2010.
Esquicha Medina, J. A. (2017). Aprendizaje basado en tareas en un entorno virtual de aprendizaje para el desarrollo de la habilidad comunicativa "producción escrita" en el aprendizaje del idioma alemán, niveles básicos A1 y A2 en la educación superior (Order No. 27753099). Available from ProQuest One Academic. (2531176310).
Ferreira, Marco, y Olcina-Sempere, Gustau, y Reis-Jorge, José (2019). El profesorado como mediador cognitivo y promotor de un aprendizaje significativo. Revista Educación, 43(2),1-19.[fecha de Consulta 27 de Agosto de 2021]. ISSN: 0379-7082. https://www.redalyc.org/articulo.oa?id=44058158030
Jerez y Garófalo. (2012). Aprendizaje basado en tareas aplicado a la enseñanza de las Telecomunicaciones. Ingeniería Electrónica, Automática y Comunicaciones, 33(3), 1-7. http://scielo.sld.cu/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1815-59282012000300001&lng=es&tlng=es
Anónimo, Curso AGRH 511 y AGRH 512 (2020). Carrera Administración y Gestión de Recursos Humanos.
Meléndez Rojas, R. E. Educación inclusiva y discapacidad en Costa Rica: una perspectiva desde las políticas públicas. Revista Investigativas en Educación [online]. 2018, vol.18, n.2, pp.484-511. ISSN 1409-4703. http://dx.doi.org/10.15517/aie.v18i2.33253
Nuñez Osuna, J. G. (2018). Enseñanza de la física desde la perspectiva del aprendizaje significativo en estudiantes de ingenierías. Revista De Ingeniería, Matemáticas y Ciencias De La Información, 5(10) http://dx.doi.org.ezproxy.utn.ac.cr/10.21017/rimci.2018.v5.n10.a50
Plan de Estudio Bachillerato en Administración y Gestión de Recursos Humanos (2016). Carrera AGRH, Universidad Técnica Nacional, Modificación P_AGRH B03-A-2015-A, 117-119 y 163-165.
Zelaya Lücke, J. (2010). Clasificación de Puestos. Editorial Universidad Estatal a Distancia.
Zhinín, J. E., Viteri, B. C., & Ayala, L. R. (2021). Sistema de evaluación integral para un aprendizaje complejo en derecho. Revista Conrado, 17(78), 276-281.