Káñina ISSN Impreso: 0378-0473 ISSN electrónico: 2215-2636

OAI: https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/kanina/oai
Inclusión-afianzamiento de la asignatura "música" en el currículo de la educación pública primaria y se cundaria, actores determinantes y visiones sobre su importancia. Costa Rica, 1849-1925.
PDF (Español (España))

Keywords

music
non-academic subject
program of study
public education.
educación pública
materia especial
música
programa de estudio.

How to Cite

Chacón Solís, L. A. (2012). Inclusión-afianzamiento de la asignatura "música" en el currículo de la educación pública primaria y se cundaria, actores determinantes y visiones sobre su importancia. Costa Rica, 1849-1925. Káñina, 34(2). Retrieved from https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/kanina/article/view/713

Abstract

This study analized the process of inclusion-consolidation of the music as one of the constituing subjects of the Costa Rican public elementary and secondary curricula, from 1849 to 1925, and according to three intervening factors: the legislating documents towards the public education, the people or institutions playing a deciding role in the process, and the different visions around the importance of music for the development of children and youth.
PDF (Español (España))

Comments

Downloads

Download data is not yet available.