Lenguas modernas; literatura; creación; didáctica

Journal Of Modern Languages ISSN Impreso: 1659-1933 ISSN electrónico: 2215-5643

OAI: https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/rlm/oai
Deconstructed Timeline: The New Figure of Time in “Burnt Norton” and “Slaughterhouse-Five”
PDF (Español (España))
PDF

Supplementary Files

Deconstructed Timeline: The New Figure of Time in “Burnt Norton” and “Slaughterhouse-Five” (Español (España))

Keywords

time
possibility
death
humanity
experience
T. S. Eliot
Vonnegut
tiempo
posibilidad
muerte
humanidad
experiencia
time
possibility
death
humanity
experience
T. S. Eliot
Vonnegut
tiempo
posibilidad
muerte
humanidad
experiencia

How to Cite

Rojas Castro, E. (2018). Deconstructed Timeline: The New Figure of Time in “Burnt Norton” and “Slaughterhouse-Five”. Journal Of Modern Languages, (27). https://doi.org/10.15517/rlm.v0i27.32067

Abstract

The following work draws a comparison between the images and symbols of time in T. S. Eliot’s “Burnt Norton” and Kurt Vonnegut’s “Slaughter- house-Five.” In spite of the texts’ different genres, styles and background, they express similar sentiments, and they match the use of several sym- bols. By doing so, they develop noticeably analogous concepts, such as ever-present time, the ambivalent relationship of humanity with the realm of possibility, and the overestimation of death. 

 

 

En este artículo se hace una comparación entre las imágenes y símbolos del tiempo en “Burnt Norton” de T. S. Eliot y “Slaughterhouse-Five” de Kurt Vonnegut. A pesar de los géneros, estilos y trasfondos diferentes de los textos, ambos expresan opiniones similares y concuerdan en el uso de varios símbolos. Al hacer esto, desarrollan conceptos notable- mente análogos, tales como el tiempo presente perpetuo, la relación ambivalente de la humanidad con el reino de la posibilidad y la sobre- valoración de la muerte. 

 
https://doi.org/10.15517/rlm.v0i27.32067
PDF (Español (España))
PDF

Comments

Downloads

Download data is not yet available.