Abstract
El propósito de este documento es reflexionar sobre una propuesta de consolidación de la ética intercultural a partir de la educación intercultural. Se efectuó un análisis documental basado en autores con pertinencia en el área de interés. Para el desarrollo teórico se analizaron aspectos como globalización, educación, valores, multiculturalidad e interculturalidad. Se concluye que la ética intercultural minimiza los riesgos de la globalización y busca la construcción de sistemas de valores que aseguren la convivencia social. La educación debe asumir su papel activo en la consolidación de la ética intercultural. La interculturalidad es un modelo de gestión que administra con eficiencia y eficacia la diversidad cultural.
The purpose of this document is to meditate on a proposal of consolidation of the ethical intercultural starting from the education intercultural. A documental analysis was made based on authors with relevancy in the area of interest. For the theoretical development aspects like globalization, education, values, multiculturaly and interculturaly were analyzed. It is concluded that the ethical intercultural minimizes the risks of the globalization and search the construction of systems of values that they assure the social coexistence. The education should assume its active paper in the consolidation of the ethical intercultural. The interculturaly is an administration model that administers with efficiency and effectiveness the cultural diversity.
Comments
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Copyright (c) 2014 Actualidades Investigativas en Educación