Abstract
This article presents the reading habits of the students from the Collective Communication Sciences School from the University of Costa Rica. Moreover, it identifies the different habits by age and sex. This study is included in the results of the first Media Consumption Census held by this academic unit as part of the Pressing Educational Communication Research Project.References
Cortés, C. (1999). Educación, lenguaje y pensamiento visual. En Moreno, M. y Villegas, E. (comps.), Comunicación, educación y cultura: relaciones, aproximaciones y nuevos retos (pp. 73-92). Bogotá, Colombia: Pontificia Universidad Javeriana.
De la Cruz, S. (2003). De los tipos móviles a Internet: entre la ilusión y el miedo. Conferencia dictada para el programa Género e Identidades, del CICLA, Universidad de Costa Rica. San José, Costa Rica: inédito/Universidad de Costa Rica.
De la Cruz, S. (2009). La difusión del saber fuera del aula representa el gran desafío de la educación. IV Jornadas de Investigación. Escuela de Ciencias de Comunicación Colectiva. San José, Costa Rica: Universidad de Costa Rica.
De la Cruz, S. y Rodríguez-Álvarez, J. (2011). Estilos de aprendizaje de los y las estudiantes de la Escuela de Ciencias de la Comunicación de la Universidad de Costa Rica. Presentación realizada en las V Jornadas de Comunicación Acción Social, Escuela de Comunicación, UCR. San José, Costa Rica: Universidad de Costa Rica.
De la Cruz, S y Rodríguez-Álvarez, J. (2009). Primera Encuesta de Aprendizaje y Consumo de Medios ECCC-UCR. San José, Costa Rica: Universidad de Costa Rica.
Felder, R.M. y Silverman, L.K. (1988). Learning and teaching styles in Engineering education. Engineering. Education,78 (7), 681.
Debray, E. (1991). Incarnation, médiation, transmisión. Les Cahiers du christianisme social, n 32, 1991-1992, página 1-7.
Varela-Ruiz, M.E. (2006). Estilos de aprendizaje. Mensaje bioquímico, 30. México D.F. México: UNAM.