Revista Educación - Journal of Education ISSN Impreso: 0379-7082 ISSN electrónico: 2215-2644

OAI: https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/educacion/oai
El español y el lesco en el marco de la enseñanza de una segunda lengua para las personas sordas en Costa Rica
PDF (Español (España))

Keywords

educación de la persona sorda
segundas lenguas
educación bilingüe
LESCO
alfabetización de la persona sorda
education for the deaf
second language writing
bilingual education
LESCO
literacy in deaf people

How to Cite

Sánchez Avendaño, C. (2012). El español y el lesco en el marco de la enseñanza de una segunda lengua para las personas sordas en Costa Rica. Revista Educación - Journal of Education, 29(2), 217–232. https://doi.org/10.15517/revedu.v29i2.2249

Abstract

This essay explores some concomitant problems of the new educational conception of deaf people in Costa Rica. Among these problems are: the place of LESCO in the curriculum, the idea of teaching Spanish as a second language writing, the value society gives to the oral component and its implication in this conception. The article also examines topics such as teacher training and the change of attitude required for deaf people and LESCO in Costa Rica.
https://doi.org/10.15517/revedu.v29i2.2249
PDF (Español (España))

Comments

Downloads

Download data is not yet available.