Revista Estudios ISSN Impreso: 1659-1925 ISSN electrónico: 1659-3316

OAI: https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/estudios/oai
CONTENIDOS PROGRAMÁTICOS, LOGROS Y EVALUACIÓN EN UN SEMINARIO PARTICIPATIVO
PDF (Español (España))

Keywords

evaluation
seminar
ecological problems
evaluación
seminarios participativos
problemas ecológicos

How to Cite

Chavarría, A. L. (2012). CONTENIDOS PROGRAMÁTICOS, LOGROS Y EVALUACIÓN EN UN SEMINARIO PARTICIPATIVO. Revista Estudios, (25), 327–342. https://doi.org/10.15517/re.v0i25.2730

Abstract

This article considers the results from the evaluation NO SE SABE EL TIPO DE EVALUACIÓN POR TANTO QUEDA EN EL AIRE of a participatory seminar NAMED "Latin America at the Dawn of the New Millennium 2010". It mentions the application of a scientific instrument and accurate data, provided by the instrument developed for the quantification, interpretation and qualification DE QUÉ ASPECTOS of the course students  in relation to the objectives set for this model of humanistic studies, and program activities that impact primarily on the national and global environmental problems.

https://doi.org/10.15517/re.v0i25.2730
PDF (Español (España))

References

Amador, B. S. (2003). Principales problemas ecológicos derivados del crecimiento demográfico y el proceso de urbanización. San José. Editorial de la Universidad de Costa Rica.

Ander-Egg, E. (1995). La planificación educativa. Conceptos, métodos, estrategias y técnicas para educadores. Buenos Aires. Argentina: Editorial Magisterio del Río de la Plata.

Araya, L; Contreras G; Dobles J; Miranda H. (2000). “El Seminario Participativo como práctica dentro del aula: Experiencias”. Revista Girasol. Edit Universidad de Costa Rica. 3 (marzo 2000). San José Costa Rica. pp 91 – 104.

Castillo, R. R. (2000). “Los Estudios Generales y sus paradigmas; Presente y Futuro”. Revista girasol. Edit. Universidad de Costa Rica. 3 (marzo 2000). San José Costa Rica. pp 9 – 18.

Chacón, V. I. (2003). La biotecnología y su perspectiva en los países en desarrollo. San José. Editorial de la Universidad de Costa Rica.

Coll, César y otros. (1998). Psicología de la Educación. Ediciones de la Universitat Oberta de Catalunya. Barcelona. Pp 224

García, D. E. (2003). Impacto de las actividades agropecuarias sobre el ambiente. San José. Editorial de la Universidad de Costa Rica.

García, D. E. (2003). Bosques de Costa Rica: Mucho más que árboles. San José. Editorial de la Universidad de Costa Rica.

García, D. E; Gálvez, N. (2003). La biodiversidad en Costa Rica. San José. Editorial de la Universidad de Costa Rica.

Hayling, F. A. (2000). “La Congestión Educativa: Una praxis liberadora”. Revista Girasol. Edit. Universidad de Costa Rica. 3 (marzo 2000). San José Costa Rica. pp 27 – 33.

Jean-Pierre, B; Ouabbou N. (2000). “Enseñanza interdisciplinaria: El caso de los Seminarios Participativos”. Revista Girasol. Edit. Universidad de Costa Rica. 3 (marzo 2000). San José Costa Rica. pp 51 – 61.

Quesada Castillo, Rocío. (2001). Cómo planear la enseñanza estratégica. México:Limusa. 232 p.

Seminarios participativos: (1998) Una práctica integradora . Universidad de Costa Rica. Escuela de Estudios Generales. San José. Editorial de la Universidad de Costa Rica.

Venegas, P. , Copilador. (2002). Enfoques metodológicos de la investigación socioeducativa. San Pedro, Montes de Oca.

Comments

Downloads

Download data is not yet available.