Abstract
This article considers the results from the evaluation NO SE SABE EL TIPO DE EVALUACIÓN POR TANTO QUEDA EN EL AIRE of a participatory seminar NAMED "Latin America at the Dawn of the New Millennium 2010". It mentions the application of a scientific instrument and accurate data, provided by the instrument developed for the quantification, interpretation and qualification DE QUÉ ASPECTOS of the course students in relation to the objectives set for this model of humanistic studies, and program activities that impact primarily on the national and global environmental problems.
References
Amador, B. S. (2003). Principales problemas ecológicos derivados del crecimiento demográfico y el proceso de urbanización. San José. Editorial de la Universidad de Costa Rica.
Ander-Egg, E. (1995). La planificación educativa. Conceptos, métodos, estrategias y técnicas para educadores. Buenos Aires. Argentina: Editorial Magisterio del Río de la Plata.
Araya, L; Contreras G; Dobles J; Miranda H. (2000). “El Seminario Participativo como práctica dentro del aula: Experiencias”. Revista Girasol. Edit Universidad de Costa Rica. 3 (marzo 2000). San José Costa Rica. pp 91 – 104.
Castillo, R. R. (2000). “Los Estudios Generales y sus paradigmas; Presente y Futuro”. Revista girasol. Edit. Universidad de Costa Rica. 3 (marzo 2000). San José Costa Rica. pp 9 – 18.
Chacón, V. I. (2003). La biotecnología y su perspectiva en los países en desarrollo. San José. Editorial de la Universidad de Costa Rica.
Coll, César y otros. (1998). Psicología de la Educación. Ediciones de la Universitat Oberta de Catalunya. Barcelona. Pp 224
García, D. E. (2003). Impacto de las actividades agropecuarias sobre el ambiente. San José. Editorial de la Universidad de Costa Rica.
García, D. E. (2003). Bosques de Costa Rica: Mucho más que árboles. San José. Editorial de la Universidad de Costa Rica.
García, D. E; Gálvez, N. (2003). La biodiversidad en Costa Rica. San José. Editorial de la Universidad de Costa Rica.
Hayling, F. A. (2000). “La Congestión Educativa: Una praxis liberadora”. Revista Girasol. Edit. Universidad de Costa Rica. 3 (marzo 2000). San José Costa Rica. pp 27 – 33.
Jean-Pierre, B; Ouabbou N. (2000). “Enseñanza interdisciplinaria: El caso de los Seminarios Participativos”. Revista Girasol. Edit. Universidad de Costa Rica. 3 (marzo 2000). San José Costa Rica. pp 51 – 61.
Quesada Castillo, Rocío. (2001). Cómo planear la enseñanza estratégica. México:Limusa. 232 p.
Seminarios participativos: (1998) Una práctica integradora . Universidad de Costa Rica. Escuela de Estudios Generales. San José. Editorial de la Universidad de Costa Rica.
Venegas, P. , Copilador. (2002). Enfoques metodológicos de la investigación socioeducativa. San Pedro, Montes de Oca.