Revista Educación - Journal of Education ISSN Impreso: 0379-7082 ISSN electrónico: 2215-2644

OAI: https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/educacion/oai
Vol. 42, Núm. 1 (2018): Revista Educación (enero-junio)
Vol. 42, Núm. 1 (2018): Revista Educación (enero-junio)

Articles

Óscar Julio Maureira Cabrera
1-19
Educational Leadership Practices: An Evolutive and Illustrative View From its Main Approaches, Dimensions and More Representative Indicators
PDF (Español (España)) HTML (Español (España)) EPUB (Español (España))
María Beatriz Taboada
20-38
Approach to migrant subjects and migration processes in Social Sciences Textbooks. A case study
PDF (Español (España)) HTML (Español (España)) EPUB (Español (España))
Luis Fernando Brito Rivera, David Subero Tomas, Moises Esteban-Guitart
39-53
Funds of Knowledge and Identity: A Sociocultural Approach of Educational Continuity
PDF (Español (España)) HTML (Español (España)) EPUB (Español (España))
Cristián Manuel Aguilar Correa, Gerardo Ignacio Sánchez Sánchez
54-68
Construction and validation of an instrument to assess educational performance of students in initial training
PDF (Español (España)) HTML (Español (España)) EPUB (Español (España))
Violeta Vilchis Romero, José Luis Arriaga Ornelas
69-86
Living the educational integration/exclusion in the upper middle level: case studies in young people from San Luis Potosí, Mexico
PDF (Español (España)) HTML (Español (España)) EPUB (Español (España))
Marco Antonio Villalta-Paucar, Sergio Martinic-Valencia, Cecilia Assael-Budnik, Nerea Aldunate Ruff
87-104
Presentation of a Model Analysis of the Conversation and Learning Experiences Mediated in the Classroom Interaction
PDF (Español (España)) HTML (Español (España)) EPUB (Español (España))
Pedro César Cantú-Martinez
105-117
University Faculty: Issuer of Ethical and Moral Values in Mexico
PDF (Español (España)) HTML (Español (España)) EPUB (Español (España))
Mario Alberto Segura Castillo
118-137
The Training Function of Evaluation in Everyday School Work
PDF (Español (España)) HTML (Español (España)) EPUB (Español (España))
Juanita Gonzalez
138-155
Teachers’ Survey about the Attention Deficit Disorder and Hyperactivity in College Students
PDF (Español (España)) HTML (Español (España)) EPUB (Español (España))
Andrea Melissa Mora Umaña
156-175
Conceptions of Language and its Relationship with Higher Cognitive Processes in Teachers I and II Cycle General Basic Education Public Schools Urban Metropolitan Area, Costa Rica
PDF (Español (España)) HTML (Español (España)) EPUB (Español (España))
Juana Irene Castro-Rubilar, Leandro Navas-Martinez
176-193
The Incidence of Early Internships in Elementary Teacher’s Initial Formation
PDF (Español (España)) HTML (Español (España)) EPUB (Español (España))
Jose de la Cruz Torres Frías, María Guadalupe Moreno-Bayardo, José Margarito Jiménez-Mora
194-214
The Contributions of Doctoral Thesis Readers as Pedagogical Mediation in the Training of Researchers
PDF (Español (España)) HTML (Español (España)) EPUB (Español (España))