Lenguas modernas; literatura; creación; didáctica

Journal Of Modern Languages ISSN Impreso: 1659-1933 ISSN electrónico: 2215-5643

OAI: https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/rlm/oai
La adquisición fónica de un grupo de estudiantes de primer año de las carreras de Bachillerato en Francés y en la Enseñanza del Francés de la UCR durante el primer semestre de 2010
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Keywords

learning
foreign languages
phonic acquisition
cognitive models
sound
students
french
aprendizaje
lenguas extranjeras
adquisición de lenguas extranjeras
modelos cognitivos
sonido
estudiantes
francés

How to Cite

Castro Esquivel, L. (2013). La adquisición fónica de un grupo de estudiantes de primer año de las carreras de Bachillerato en Francés y en la Enseñanza del Francés de la UCR durante el primer semestre de 2010. Journal Of Modern Languages, (18). Retrieved from https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/rlm/article/view/12369

Abstract

This article presents the preliminary results of the research project entitled “The Phonic Acquisition by a Group of First-Year Majors of the B.A. programs in French and French Teaching at the University of Costa Rica during the first semester of 2010”. The study consists of the analysis of the informants’ first recording of oral production. Such recordings are aimed at enlightening the stages of phonic acquisition that students get  through while taking the course LM-2111 Integrated French I in order to propose some accompanying strategies to make this process more effective. 

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