Revista Educación - Journal of Education ISSN Impreso: 0379-7082 ISSN electrónico: 2215-2644

OAI: https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/educacion/oai
Hallazgos de la investigación sobre la inserción de las tecnologías de la información y la comunicación (tic) en la enseñanza: la experiencia de los últimos diez años en los estados unidos
PDF (Español (España))

Keywords

higher education
information and communication technologies
change in higher education
tecnologías de la información y la comunicación aplicadas a la educación
tecnologías de la información y la comunicación en educación superior
educación superior
cambio en educación superior

How to Cite

Salas Madriz, F. E. (2012). Hallazgos de la investigación sobre la inserción de las tecnologías de la información y la comunicación (tic) en la enseñanza: la experiencia de los últimos diez años en los estados unidos. Revista Educación - Journal of Education, 29(2), 53–66. https://doi.org/10.15517/revedu.v29i2.2239

Abstract

The United States is the world leader in the production of knowledge in the field of information and communication technology (ICT) because of its long-standing tradition, public and private investment, experience and research projects applied to education. This article provides a synthesis on some of the main findings in research done in this country for the last ten years. The purpose of this study is to highlight the most important factors of success and failure that have been identified in relation with the use of ICT as a tool to improve and change teaching and learning. The pending tasks to take advantage of the potential of these technologies for education in general and for higher education in particular are also discussed.
https://doi.org/10.15517/revedu.v29i2.2239
PDF (Español (España))

Comments

Downloads

Download data is not yet available.