Palabras clave
blog
literature
essay
writing
innovation
collaborative learning
motivation
literatura
ensayo
escritura
innovación
aprendizaje colaborativo
motivación
literature
essay
writing
innovation
collaborative learning
motivation
literatura
ensayo
escritura
innovación
aprendizaje colaborativo
motivación
Cómo citar
Saravia Vargas, J. C. (2010). A blog as an innovative tool in literature courses: a collaborative learning experience. Revista De Lenguas Modernas, (13). Recuperado a partir de https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/rlm/article/view/9647
Resumen
The academic essay has been the technique of choice of most literature professors to assess the progress of their students. Yet, technology provides new tools today that might benefit the process of teaching/learning literary elements. One of such instruments is the blog, a free online sharing space that instructors can use to upload material and allow their students to share reactions, impressions, questions, and points of analysis.Descargas
Artículos más leídos del mismo autor/a
- José Roberto Saravia Vargas, Juan Carlos Saravia Vargas, A Girl in the Dark with Monsters: The Convergence of Gothic Elements and Children’s Literature in Neil Gaiman’s Coraline , Revista de Lenguas Modernas: Núm. 21 (2014)
- José Roberto Saravia Vargas, Juan Carlos Saravia Vargas, El uso de las computadoras como herramientas de enseñanza, problemas frecuentes y soluciones alternativas para un nuevo paradigma educativo , Revista de Lenguas Modernas: Núm. 18 (2013)
- José Roberto Saravia Vargas, Juan Carlos Saravia Vargas, La influencia de los conceptos de la langue y la parole de Saussure en la enseñanza del idioma japonés , Revista de Lenguas Modernas: Núm. 29 (2018)
- Juan Carlos Saravia Vargas, José Roberto Saravia Vargas, Adriana Ramírez Guerrero, Byron Ramos López, Una llamada de emergencia , Revista de Lenguas Modernas: Núm. 33 (2021)
- Juan Carlos Saravia Vargas, José Roberto Saravia Vargas, Human Degradation: A Text-to-Film Comparison of the Human Hunts in Connell’s “The Most Dangerous Game” and Golding’s Lord of the Flies , Revista de Lenguas Modernas: Núm. 27 (2017)
- Juan Carlos Saravia Vargas, Dos poemas de carretera para corredores principiantes. Tres poemas de realidades grises , Revista de Lenguas Modernas: Núm. 24 (2016)
- Juan Carlos Saravia Vargas, José Roberto Saravia Vargas, Abuse and Theater: The Dynamics of Power in Martin McDonagh’s The Beauty Queen of Leenane , Revista de Lenguas Modernas: Núm. 19 (2013)
- José Roberto Saravia Vargas, Juan Carlos Saravia Vargas, The Culture-bound Hierarchy of Manhood: An Overview of Hegemonic Masculinity and Subordinate Male Figures in Shall We DANSU? , Revista de Lenguas Modernas: Núm. 12 (2010)
- Juan Carlos Saravia Vargas, La nariz del shinigami , Revista de Lenguas Modernas: Núm. 13 (2010)
- Juan Carlos Saravia Vargas, Tacit Significance, Explicit Irrelevance: The Use of Language and Silence in The Caretaker and The Dumb Waiter , Revista de Lenguas Modernas: Núm. 16 (2012)