How to Cite
Villalobos Zamora, L. R. (2015). La elaboración y utilización de libros de texto de Ciencias Naturales para la Educación General Básica de Costa Rica. Revista Educación - Journal of Education, 14(2), 75–83. Retrieved from https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/educacion/article/view/18375
Abstract
El orginal no tiene resumenComments
Downloads
Download data is not yet available.
Most read articles by the same author(s)
- Luis Ricardo Villalobos Zamora, Características generales y académicas del maestro de escuelas urbano-marginales , Revista Educación - Journal of Education: Vol. 13, Núm. 1 y 2 (1989): Revista Educación
- Luis Ricardo Villalobos Zamora, Los círculos de calidad: alternativa de aplicación en educación , Revista Educación - Journal of Education: Vol. 17 No. 1 (1993): Revista Educación
- Luis Ricardo Villalobos Zamora, Marco Teórico-Conceptual del perfeccionamiento docente de los maestros en servicio en la Universidad de Costa Rica , Revista Educación - Journal of Education: Vol. 17 No. 2 (1993): Revista Educación
- Luis Ricardo Villalobos Zamora, Escuela para padres, una experiencia en Costa Rica , Revista Educación - Journal of Education: Vol. 12, Núm. 1 (1988): Revista Educación
- Luis Ricardo Villalobos Zamora, Retrospectiva de la obra educativa de don Mauro Fernández , Revista Educación - Journal of Education: Vol. 11, Núm. 2 (1987): Revista Educación
- Luis Ricardo Villalobos Zamora, La integración de la investigación, docencia y acción social en la Universidad Latinoamericana , Revista Educación - Journal of Education: Vol. 16 No. 2 (1992): Revista Educación
- Luis Ricardo Villalobos Zamora, Las directrices sociopolíticas, la concepción curricular y el papel asignado a los maestros en el perfeccionamiento docente realizado en la Universidad de Costa Rica , Revista Educación - Journal of Education: Vol. 17 No. 2 (1993): Revista Educación
- Luis Ricardo Villalobos Zamora, La formación de los educadores en servicio en las universidades estatales costarricenses: una propuesta , Revista Educación - Journal of Education: Vol. 18 No. 1 (1994): Revista Educación
- Luis Ricardo Villalobos Zamora, La educación sexual del niño y la niña preescolar. Retos para la sociedad del siglo XXI , Revista Educación - Journal of Education: Vol. 19 No. 2 (1995): Revista Educación
- Luis Ricardo Villalobos Zamora, Programa para formar al maestro en servicio en escuelas urbano-marginales , Revista Educación - Journal of Education: Vol. 13, Núm. 1 y 2 (1989): Revista Educación
Similar Articles
- Ana Lupita Chaves Salas, Julieta Castro Bonilla, Teacher training in High School Education at the University of Costa Rica , Revista Educación - Journal of Education: Vol. 41, Num. 2 (2017): Revista Educación (julio-diciembre)
- Ana Lupita Chaves Salas, Julieta Castro Bonilla, Jacqueline García Fallas, The promotion system at high school: criteria of the educational community , Revista Educación - Journal of Education: Vol. 41, Num. 2 (2017): Revista Educación (julio-diciembre)
- Jesús Ugalde Víquez, The organization of the Faculty of Education in Schools , Revista Educación - Journal of Education: Vol. 41, Num. 2 (2017): Revista Educación (julio-diciembre)
- Andrea Melissa Mora Umaña, Conceptions of Language and its Relationship with Higher Cognitive Processes in Teachers I and II Cycle General Basic Education Public Schools Urban Metropolitan Area, Costa Rica , Revista Educación - Journal of Education: Vol. 42, Núm. 1 (2018): Revista Educación (enero-junio)
- Andrés Donoso-Romo, The best years of education in Latin America, 1950-1980 , Revista Educación - Journal of Education: Vol.38, Num. 2 (2014): Revista Educación (julio-diciembre)
- Mauricio Cristhian Portillo Torres, Skills education: prospects and challenges for the education system , Revista Educación - Journal of Education: Vol. 41, Num. 2 (2017): Revista Educación (julio-diciembre)
- Jenny María Artavia-Granados, The role of teacher’s supervision during the development of school recess , Revista Educación - Journal of Education: Vol.38, Num. 2 (2014): Revista Educación (julio-diciembre)
- Viviana Carazo Vargas, Resilience and Neuro-Environmental Coevolution , Revista Educación - Journal of Education: Vol. 42, Num. 2 (2018): Revista Educación (july-december)
- Catalina Espinoza-Ortiz, Learning strategies implemented through the use of computers and the Internet as support mechanisms for curricular learning in Science and Social Studies , Revista Educación - Journal of Education: Vol.39, Num. 2 (2015): Revista Educación (julio-diciembre)
- Laura Marcela Sobalvarro Chavarría, María Marta Camacho Álvarez, The Learning of the Notion of Object According to The Form in Children of Early Childhood Education: Proposal Geometry in Motion , Revista Educación - Journal of Education: Vol. 42, Num. 2 (2018): Revista Educación (july-december)
You may also start an advanced similarity search for this article.