Pensamiento Actual ISSN Impreso: 1409-0112 ISSN electrónico: 2215-3586

OAI: https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/pensamiento-actual/oai
Vol. 22 No. 38 (2022): Vol. 22 Núm. 38 (2022): Pensamiento Actual (junio 2022- noviembre 2022)
Vol. 22 Núm. 38 (2022): Pensamiento Actual (junio 2022- noviembre 2022)

Dossier: Segundo Congreso Centroamericano de Didáctica de la Lengua y Literatura

Ronald Rivera Rivera
Presentación del dossier
PDF (Español (España)) EPUB (Español (España)) HTML (Español (España))
Minor Herrara Valenciano
The "Closed Facebook Group" as a Didactic Strategy for the Teaching of Greek Literature
PDF (Español (España)) EPUB (Español (España)) HTML (Español (España))
Tatiana Chinchilla Araya
Reading Mandatory versus Reading for Pleasure: What Role Should the Spanish Teacher Assume?
PDF (Español (España)) EPUB (Español (España)) HTML (Español (España))
Steven Venegas Carvajal
Poetic Improvisation: a Didactic Proporsal to Teach Costa Rican Contemporary Poetry on Secondary School
PDF (Español (España)) EPUB (Español (España)) HTML (Español (España))
Tatiana Chinchilla Araya
The Pedagogical Leadership of the Spanish Teacher Before the New Language and Literature Programs: an Opportunity to Transform Realities
PDF (Español (España)) EPUB (Español (España)) HTML (Español (España))
Bryan Villalobos Palma, Elena Valverde Alfaro
Development of Communication Skills: the Question as a Pedagogical Mediation Proposal for Literary Analysis
PDF (Español (España)) EPUB (Español (España)) HTML (Español (España))
Damaris Madrigal López
The Human Brain and the Teaching of Grammar
PDF (Español (España)) EPUB (Español (España)) HTML (Español (España))
Jósebeth Castro Rojas
Towards a Literary Transmediality as a Didactic Resource for Reading Motivation
PDF (Español (España)) HTML (Español (España)) EPUB (Español (España))