Revista Educación - Journal of Education ISSN Impreso: 0379-7082 ISSN electrónico: 2215-2644

OAI: https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/educacion/oai
Vol. 43, Num. 1 (2019): Revista Educación (january-june)
Vol. 43, Num. 1 (2019): Revista Educación (january-june)

Articles

Emilio Alberto Ortiz-Torres
1-15
Quality in the formation of doctors in pedagogical sciences: graduates´ evaluation and proposals for improvement
PDF (Español (España)) HTML (Español (España)) EPUB (Español (España))
Gustavo Alfonso Villamizar Acevedo
16-29
Implicit Theories About Intelligence of School Children
PDF (Español (España)) HTML (Español (España)) EPUB (Español (España))
Alicia Rivera Morales, M. Begoña Alfageme-González
30-42
Teacher Training for In- Service Secondary School Teachers in Mexico
PDF (Español (España)) HTML (Español (España)) EPUB (Español (España))
María Florencia Morado, Stefany Ocampo Hernández
43-60
Una experiencia de acompañamiento tecno-pedagógico para la construcción de entornos virtuales de aprendizaje en educación superior
PDF (Español (España)) HTML (Español (España)) EPUB (Español (España))
Magally Susana Márquez Barquero, Christian Alberto Azofeifa Mora, Diego Armando Rodríguez Méndez
61-72
Factores de motivación de logro: el compromiso y entrega en el aprendizaje, la competencia motriz percibida, la ansiedad ante el error y situaciones de estrés en estudiantes de cuarto, quinto y sexto nivel escolar durante la clase de educación física
PDF (Español (España)) HTML (Español (España)) EPUB (Español (España))
Raquel Dieguez Batista, Arnaldo Faustino, Nérida Pérez Sánchez
73-96
Systematic Mathematical Approach Formation from Science, Technology and Society at the Engineering Profile
PDF (Español (España)) HTML (Español (España)) EPUB (Español (España))
Margarita Aguayo Vergara, Mario Bravo Molina, Alejandra Nocetti de la Barra, Lucy Concha Sarabia, Raquel Aburto Godoy
97-112
Students’ perspective on flipped classroom pedagogical approach in the learning of english as a foreign language
PDF (Español (España)) HTML (Español (España)) EPUB (Español (España))
José Luis Suárez Domínguez, Silvia Jiménez García
113-133
The MEIF curriculum reform and the disciplinary structure of the curricula at the Universidad Veracruzana
PDF (Español (España)) HTML (Español (España)) EPUB (Español (España))
Wladimir Paredes-Parada
134-151
Gap in the use of basic and modern information and communication technologies (ICT) among students and teachers in Ecuadorian universities
PDF (Español (España)) HTML (Español (España)) EPUB (Español (España))
Alejandra Viviana Nocetti de la Barra, Jose Luis Medina Moya
152-169
Significados de reflexión sobre la acción docente en el estudiantado y sus formadores en una universidad chilena
PDF (Español (España)) HTML (Español (España)) EPUB (Español (España))
Antonio Luque de la Rosa, Carmen María Hernández Garre, María del Mar Fernández Martínez, José Juan Carrión Martínez
170-182
Itinerant hearing and language professor: collaborative work, pending challenge for a new profile
PDF (Español (España)) HTML (Español (España)) EPUB (Español (España))
Douglas A. Izarra Vielma
183-195
La responsabilidad del docente: entre el ser funcionario y el ejercicio ético de la profesión
PDF (Español (España)) HTML (Español (España)) EPUB (Español (España))
Eglis Del Carmen Cruz Rodriguez
196-218
e importance of digital skills in teacher training at the National Experimental Security University (UNES) in Venezuela
PDF (Español (España)) HTML (Español (España)) EPUB (Español (España))
Carlos Ivan Falcon Rodriguez, Sonia María Juárez Orozco, Aravid Torres Garduño
219-229
La práctica de histología en la Facultad de Medicina: relación entre la calificación de los dibujos y la calificación final
PDF (Español (España)) HTML (Español (España)) EPUB (Español (España))
Rigoberto León Sánchez, Blanca Elizabeth Jiménez-Cruz
230-244
Creencias y actitudes del alumnado de secundaria obligatoria de la zona norte de Madrid sobre las causas de obesidad infantil
PDF (Español (España)) HTML (Español (España)) EPUB (Español (España))
Arnaldo Faustino, Eurico Wongo Gungula, Olaysi Arrocha Rodríguez
245-270
Computational technologies and their impact on the process of mathematical formation in the Republic of Angola
PDF (Español (España)) HTML (Español (España)) EPUB (Español (España))
Jeser Caleb Candray Menjivar
271-292
Trabajo docente en El Salvador: salario, empleo y la crisis de empleabilidad del Magisterio salvadoreño
PDF (Español (España)) HTML (Español (España)) EPUB (Español (España))
María José Quesada Chaves
293-311
School infrastructure in the central pacific region of Costa Rica: designs that promote learning in the classroom
PDF (Español (España)) HTML (Español (España)) EPUB (Español (España))
Patricia Posso Restrepo
312-327
The Value of Solidarity in Communication Curricula at the Universidad Cooperativa de Colombia
PDF (Español (España)) HTML (Español (España)) EPUB (Español (España))
Olga Alicia Gallardo Milanés, Cristina Satiê de Olivera Pátaro, Frank Antonio Mezzomo
328-344
Los estudiantes universitarios de UNESPAR- Brasil y el desarrollo sostenible
PDF (Español (España)) HTML (Español (España)) EPUB (Español (España))
Nelly Yolanda Céspedes Guevara, Luisa Fernanda Zambrano Moreno
345-363
Tendencias, tensiones y transformaciones en los procesos de investigación en Educación a Distancia
PDF (Español (España)) HTML (Español (España)) EPUB (Español (España))
Francisco Jose Leria-Dulčić, Jorge Alejandro Salgado-Roa
364-379
Effect of school social climate on life satisfaction of primary and secondary education students
PDF (Español (España)) HTML (Español (España)) EPUB (Español (España))
Ignacio Figueroa Céspedes, Jorge Soto Cárcamo, Cristopher Yáñez-Urbina
380-399
Concepciones sobre el cambio educativo de docentes participantes de un proyecto de desarrollo inclusivo
PDF (Español (España)) HTML (Español (España)) EPUB (Español (España))
Jonathan Ezequiel-Aguirre, Luis Gabriel Porta-Vázquez, Sonia Bazan
400-417
Teaching historical thought in teacher training. A narrative study on teaching practices among memorable university professors
PDF (Español (España)) HTML (Español (España)) EPUB (Español (España))
Marcelo Arancibia Herrera, Viviana Novoa Cáceres, Roberto Casanova Seguel
418-432
Natural Sciences, Mathematics, Language and History Teacher Conceptions Regarding Assessments
PDF (Español (España)) HTML (Español (España)) EPUB (Español (España))
Juana Lorena Campos Bustos
433-450
Haitian Students in Chile: Approaches to Linguistic Integration in the Classroom
PDF (Español (España)) HTML (Español (España)) EPUB (Español (España))
Cynthia Patricia Vílchez Durán
451-467
Methodology for Teaching Natural Sciences Used by Costa Rican Teachers at the Vesta, Jabuy and Gavilan Schools in the Cabécar Indigenous Community
PDF (Español (España)) HTML (Español (España)) EPUB (Español (España))
Ramiro José Vivas Vivas, Enrique Armando Cabanilla Vásconez, Walter Hernán Vivas Vivas
468- 482
The Relationship between Learning Styles and Academic Performance among Agricultural Engineering Majors at the Central University of Ecuador
PDF (Español (España)) HTML (Español (España)) EPUB (Español (España))
Héctor Gómez, Silvia Castillo
483-495
Representations about deciding to Major in Education from a Family Discourse and Education Major Perspective
PDF (Español (España)) HTML (Español (España)) EPUB (Español (España))
Felipe Nicolás Mujica Johnson, Nelly Del Carmen Orellana Arduiz
496-508
Vocational Aspirations that EncourageTeacher Training in Physical Education
PDF (Español (España)) HTML (Español (España)) EPUB (Español (España))
Jesús de la Torre Laso
509-520
Evaluative Feedback for Group Work as a Tutorial Action Strategy at Universities
PDF (Español (España)) HTML (Español (España)) EPUB (Español (España))
Manuel Fernando Moreno, Joan Sebastian Soto
521-533
Planning Teaching Strategies and Cognitive Processes in a Group of Primary School Teachers
PDF (Español (España)) HTML (Español (España)) EPUB (Español (España))